Händelser.
Ett livstecken från mig. Dock ids jag inte skriva ett vettigt inlägg, så jag tänkte bara punkta upp lite händelser helt enkelt. Som hänt sedan jag skrev sist och sådär. Eller något åt det hållet i alla fall.
- Korrefest förra fredagen. Jättetrevliga människor är det jag bor med, god mat, gott vin och gott sällskap. Sedan filmtittande med Joakim. Bra film.
- Lördagen gick åt till slappande. Inget speciellt att rapportera från den dagen. Eller jo för fasen! Jag öppnade mitt fönster 22.00 och tog i från tårna och vrålade. Mitt första Flogstavrål. Jag behövde det. Det lät som ett avgrundsvrål. Sannerligen. Mycket som behövde få komma ut antar jag.
- På söndagen kan jag inte tänka mig att det hände något speciellt heller. Drällde väl härhemma antar jag.
- Pluggade lite på måndagen, handlade, lagade mat, tog det lugnt. Något åt det hållet.
- På tisdagen hade jag tid hos min skötare och var där och pratade. Jag skulle också fått besök av kompisen Björn, men det blev inte av. Men min Kärleks bästa vän Pablo kom hit istället och fikade. Tittade på tv, glodde på saker på datorn och pratade. Hade roligt. Helt enkelt.
- I onsdags gjorde jag inget speciellt under dagen. Joakims nollegrupp och alla andra lärarnollor, faddrar och generaler skulle ut på pubvandring. Jag hade inget bättre för mig, så jag hängde med. Det var väldigt roilgt! Fem nationer gick vi till, varav en paus på MAX runt nio för mig och tre till innan den sista nationen som Joakim tyvärr inte följde med till. Han åkte hem, men jag hakade på de andra dit. Det ångrar jag inte! Hade jätteroligt med människorna där, dansade, pratade och dansade lite till. Goda drycker. Därefter bullfika hos en av generalerna. Efterfest, men det var bullfika. För vi åt bullar. De andra drack whisky, jag avböjde. Smakade dock en klunk. Never again. Fy usch och blä. Efter det där gick jag och en av deltagarna (Simon) till cyklarna vid universitetshuset runt tvåtiden, alla andra drog också hem. Vi stod och pratade om allt och inget i en timme innan det var dags att dra hem. Somnade runt fem.
- I torsdags umgicks jag med Pablo hela eftermiddagen och kvällen. Eftermiddagen hos honom, där spelade vi spel i massor. Tekken 5 i en evighet, sedan Buzz och därefter spelade han och deras inneboende kille Gradius medan jag slappade. På kvällen blev det pizza, Idoltittande, ostbågar och wienerbröd. Kollade även på filmen Madagaskar. Nickade till flera gånger.. Jag har sett den förut två gånger, men ändå. Schysst att nästan somna när man har besök. Haha. Men det gick bra ändå. :)
- I fredags, dvs igår, drällde jag mest. Tills det var dags att göra sig iordning för att följa med lärarnollor, faddrar och generaler till Värmlands nation för mat, umgänge, dans och uppträdanden. Det var riktigt roligt att se de olika nollegrupperna uppträda. Det var också trevligt i övrigt. Fick vänta på maten i en evighet dock, men men.. shit happens helt enkelt. Träffade på mina gamla kurskamrater från röntgensjuksköterskeprogrammet! Det var väldigt roligt och trevligt att se dem! Inte träffat dem på över ett år och där var hela gänget som jag brukade hänga med i skolan på den tiden. :)
Det som varit den största och mest omtumlande händelsen denna vecka är dock att det igår knackade på min dörr. Kan bara säga som så, himla tur att jag inte tog bussen 16.59 som tänkte, utan siktade in mig på nästa. Det knackade nämligen på dörren strax efter fem. Jag öppnade dörren med en tandborste i munnen och där stod ingen mindre än min Kärlek. Vi skulle inte alls ses under gårdagen. Av olika anledningar, trots att han var i samma stad för att sedan åka vidare till Skåne. Men där stod han. I egen hög person. Jag blev ställd. Jag blev verkligen ställd. Jag visste knappt vad jag skulle göra eller ta mig till. Efter tjugo dagar utan varandra så stod han där, så att jag kunde titta på honom, röra vid honom och prata med honom öga mot öga. En kram och så laddade han sin mobil, vi pratade lite om allmänna grejer (inte ett ord om oss nej, inte läge för det där och då) och efter en halvtimme var han tvungen att gå vidare igen. En lång och alldeles underbar kram innan han gick. Jag sa att jag längtat mycket efter just det (när vi stod och kramades) och han sa att han kände att han också gjort det. Det gjorde ont att se honom gå. Jag glad för att han dök upp, jag är glad för att jag inte tog den första bussen (kanske var meningen att jag skulle missa att ta den..?) och det var så skönt att se honom. Min fina Kärlek. Med de fina bruna ögonen. Han var så snygg. Jösses. Underbart. Omtumlande.. obeskrivligt. Men en halvtimmes umgänge efter så lång tid utan varandra är bättre än inget alls. Mycket bättre. Mycket mycket bättre.
Åh vad jag saknar honom!
Idag har jag ätit på McD med Lisa och varit till "Gröna Ica" med henne för att inhandla drycker. Var in på ica maxi också för att handla. Jag köpte i och för sig enbart toalettpapper, men ändå. Mycket intressant att veta va? ;)
Få se hur kvällen ser ut för mig. Gissar att jag hamnar hos Lisa, hennes kusin och kompisen My skulle komma dit ikväll och vara sociala. Jag kanske traskar över dit jag också. Det visar sig, är några timmar kvar tills det är dags att röra på sig i sådana fall ändå så.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar