2006-01-23

Stuff.

Egentligen skulle det kunna finnas mycket att skriva om, tokmycket. Men jag gör det inte. Vissa saker skriver man inte om helt enkelt. Däremot tänker jag svamla på lite, det kan jag däremot göra. ;)

Mätt är jag. Efter krögarpytt och ägg. Och banan innan det.

Jag ska (när maten sjunkit ner en aning) traska till ica för att köpa ett batteri till nummerpresentatören. Det är så skönt att efter sju månader ha en i sin ägo. Känns kanske inte viktigt för alla, men jag tycker att det är rätt skönt att se vem det är som ringer. Speciellt om man varit borta så kan man kolla upp (eventuella) missade samtal. Och från och med det att jag stoppat ett batteri i den så kan jag se vad det är för folk som ringer mig. Inte för att telefonen går överdrivet het härhemma, men då och då plingar den till och någon är i andra änden.

När jag ändå är på ica så ska jag hämta ut ett rekommenderat brev. Eller det är väl egentligen mest det som gör att jag pallrar mig iväg till ica just ikväll. Det och batteriköpet. Om mina 43 kronor räcker det vill säga. Jepp, det är vad jag har på kontot. Så jag hoppas att skolan kan rappa på att lämna studieförsäkran till csn så att jag får min första utbetalning av dem snarast. Jag har redan lämnat en studieförsäkran. Men väntar på skolans..

Jag har lite värk i skinkorna och låren. I ryggen känner jag av lite värk vid vissa rörelser. Nacken är lite halvt som halvt stel den också. Men äsch, det går över. Jag klagar inte. Bara konstaterar hur det är. Finns ingen anledning att klaga över lite värk..;)

I helgen var jag hundvakt. Någon dag framöver ska jag nog peta in några bilder från helgen här i bloggen. Har några söta bilder på hundarna som jag passade. Babben, Breeze och Julhia. Har en "fin" bild på Babben som är taget mitt i en gäsp. Hon ser skräckinjagande ut på bilden. Har den som bakgrund på mobilen. Gillar helt klart den bilden. ;)

Imorgon ska jag umgås med Lisa. Äntligen! Nu var det över en månad sedan sist. Alldeles alldeles för länge sedan. Vi ska inte göra något speciellt. Vi ska bara.. umgås. Mycket trevligt. Vi lär väl uppdatera varandra om våra liv. Vi har i och för sig kontakt över msn, men ändå. Det är en sak att prata där och en sak att prata öga mot öga. Har väl inte så värst mycket att berätta egentligen, jag alltså. Men nog med samtalsämnen har vi alltid. ;)

Nu är det dags att gå till ica. Ska byta till jeans då de byxor jag har på mig nu är för kalla för att gå ut i. Jag har en t-shirt på mig men bh skippade jag idag. Och jag tänker knappast ta på det bara för att jag ska till ica. Syns ändå inte under min tjocka vinterjacka. Orkar inte bry mig. De stackarna måste ju får vara fria ibland också. Dessutom så föredrar jag den ordinarie tutthållaren framför vikarierna. Och jag känner inte för att dra på mig en vikarie idag. Nopp. Jag tror inte jag får hängpattar bara för att jag har dem fria ibland. ;)

Inga kommentarer: