Unchained melody.
Unchained melody. Har alltid älskat den. Den är underbar med U2. Bland annat.
Idag sov jag länge. Det var skönt, var dock uppe vid sex en sväng för att jag svettades och för att kissa när jag ändå var uppe. Lade mig igen och klev sedan upp strax efter elva. De senaste dagarna har jag vid elva redan hunnit med en timmes morgonpromenad, frukost och en massa slöande och lite bus. Men utan hundar så sover jag länge istället.
Har varit ut till IKEA, Rusta och Max idag. Först på Rusta där jag köpte schampo, sedan på IKEA där jag köpte två vattensprutflaskor (jag vet inte vad jag annars ska kalla dem.. sprayflaskor?) - en för att blanda diskmedel och vatten i och en för att bara ha vatten i när jag går ut med hundarna. För att få Babben att sluta skälla när vi möter andra hundar. Hoppas det funkar. Förövrigt gick jag och Hanna igenom IKEA på sisådär fem minuter. Det är nog rekord. Jag visste vad jag ville ha och tog sakerna utan att stanna (nästan). Bestickställ, ett lakan och två vattensprutflaskor (ärligt talat - det låter roligare än "sprayflaska"). Sedan bar det av mot Max.
När jag gick från bilen till lägenheten så var klockan strax efter fyra och jag kom på mig själv med att tänka på att runt denna (alltså, efter fyra) brukar jag dra med mig hundarna på promenad. Läskigt hur snabbt man vänjer sig vid att det är på ett visst sätt. De var trots allt här torsdag till måndag. Jag var med dem dygnet runt. Inte konstigt att det blir lite skumt när de plötsligt inte är här längre.
Känner mig fin idag. I håret. Ögonen och i övrigt också. Känns bra.
Imorgon ska jag till Tierp. Först ska jag hem till mina föräldrar för att jag har mina ridkläder där och sedan ska jag till stallet för att rida på Zeppolin (och mocka). Gosa med katterna om de är ute. Hoppas att de är det! Saknar dem, Knoll och Tott. De är så söta så. Zeppolin saknar jag också. Mycket.
*gäspar*
Jag är iskall om händerna. Men jag fryser inte. Nåja, jag är van.
Inatt hade jag väldigt mystiska drömmar. Jag drömde bland annat om en av mina gamla klassföreståndare. Från mellanstadiet. IW. Jag drömde att hon hade opererat in silikon i sina bröst så att hon hade en stor D-kupa. Det såg hemskt ut! Passade verkligen inte henne. Med tanke på att hon är gråhårig och 50+ (skulle jag tro att hon är nu ja) och nej, det såg bara så fel ut. *ryser*
Drömde också att jag och mamma skulle åka till Brasilien. Varför vet jag inte.
Men jag misstänker att båda de där drömmarna har med gårdagens "Under cover" att göra som jag tittade på. Där piffade nämligen programledaren upp sig från en "grå mus" till värsta pinglan (med bland annat inlägg i sin bh) för att se hur olika folk reagerar på det på krogen och sådär. Och så pratade de om brasiliansk vaxning och sådär. Är nog därifrån jag fick det där med att jag och mamma skulle åka till Brasilien.
Dessutom (i samma dröm) drömde jag om mitt kårleg (som jag tappade i slutet av oktober..) som är rött denna termin. Att jag letade som en tok efter det. Och vad låg i min brevlåda idag? Jo, ett kuvert med mitt nya kårleg. Som jag ansökte om ett par veckor sedan! De sa att det skulle ta längre tid än såhär (ett par veckor), men det kom alltså idag. Och jag drömde om det inatt (i drömmen hittade jag det till slut). Läskigt värre.
Undrar om jag får min dammsugare imorgon? Alltså, det blir nog så att jag får min julklapp mer än en månad tidigare. Dammsugaren. Men det gör inget, för jag längtar verkligen efter en dammsugare och mamma skulle köpa en den här veckan har jag för mig. Det är hon som sagt att kan/ska få den tidigare. Det är bara bra det, det behöver verkligen en dammsugare här så att jag kan städa under sängen ordentligt och verkligen få upp all sand/lera/grus/damm/smuts/hår som finns på golvet. Dessutom behöver jag dammsuga sängen också. Och bakom skrivbordet. Och mattorna. Framförallt mattorna.
Ska nog tina ett par bullar nu. Sedan titta på tv.
Snart snart snart är det hundpassande för min del igen. Jag har lite abstinens. Redan.
"No, I'll never forget you
I'll never let you out of my heart
You will always be here with me
I'll hold on to the memories baby
Baby can you hear me
Wherever you
May be tonight
Are you near me
I need you to be by
My side"
(Never forget you)

2 kommentarer:
testa "righteous brothers" version ! yOU WILL LOVE IT !
Jag har hört flera olika versioner av den, inklusive den du nämnde.
Skicka en kommentar