2005-10-19

Sitter i generna.

I förra inlägget skrev jag något om att jag skulle ta mina tabletter och blahablaha. Gjorde jag det? Nej, det glömde jag bort. Dem tog jag nu på kvällen runt elva kanske. Glömsk. Jag tittade på en blomma i köket hos mina föräldrar som mamma bett mig vattna, alla andra blommor kan dö - men just den blomman får bara inte dö enligt henne. Jag skulle vattna den utifall pappa skulle glömma bort det nu i veckan. Som sagt, jag TITTADE på den. Men vattnade den inte på en gång. Så jag glömde bort det.

Jag åkte till stallet. Fixade mat och grejer till hästarna. Mockade skit och gullade med katterna. Hämtade in hästarna och bar ut sadel och träns ut i stallet. Stoppade reflexer i fickorna utifall det skulle hinna bli mörkt medan jag var ute och red. Jag behövde inte använda dem. De där reflexerna ligger i mina jackfickor än. För givetvis glömde jag bort att jag lagt dem där. Så jag hoppas att Pernilla inte behöver dem på ett tag ...

Åkte tillbaka till Tierp igen, för att pappa ville hälla bensin i Saabens tank och det kan man inte säga nej till. Gratis bensin. Så jag åkte dit. (det var då jag kom på det där med reflexerna). Tittade åter igen på den där jäkla blomman. Som jag sedan ändå glömde bort att vattna. Glömsk ja.

Pappa gick ut i mörkret för att kolla oljan i min bil (inte för att det behövdes egentligen, tror jag, men ändå). Han kom in efter en stund och sa att jag hade nog undrat en del när jag gått till min bil för att åka hem till Uppsala sen. Eftersom han lämnade motorhuven uppe efter att ha kollat oljan och så gick han in i garaget för att hämta olja. Men när han kom till garaget så hade han redan glömt vad han skulle hämta.. Fullständigt. Så motorhuven hade lika gärna kunnat förbli öppen och ingen ny olja ihälld. Han hade liksom just kollat oljan och skulle hämta olja att hälla i. Lite olja på händerna borde ha gett honom en hint om vad han skulle hämta i garaget. Men nepp. Dock kom han på det till slut och kunde fylla på. Han är glömsk ja. Mycket glömsk. Sitter i generna. Tydligen.

Han håller också på och trappar ner på sin medicin, för att han har jobbig huvudvärk på grund av dem plus att hans minne försämras av dem. Så därför håller han på och trappar ner. Precis som jag. Vi äter dock inte samma sorts medicin. Jag äter Zoloft. Han äter två andra sorter (antideppmediciner ja). Eller om han redan slutat med ena sorten och håller på och ska sluta med den andra också.. Minns inte.

Om sisådär en vecka är jag Zoloft-fri iallafall. Helt. Lite mer än en vecka är det kvar, men sedan så.

Även vuxna män kan fnissa en hel del. Det är rätt roligt. :p

Detta är helt sjukt. Jag måste lägga mig nu. Framåt ett på natten (även om jag inte är/känner mig trött) så börjar jag nästan se dubbelt och tappa fokus litegrann. Min kropp blir väldigt underlig. Speciellt det där med mina ögon. Ungefär sådär som man kan känna när man är full och man snabbt ska vända huvudet åt något håll och man inte kan fokusera på en gång. Man typ vänder huvudet men ögonen vill inte hänga med. Så känns det ungefär. Det brukar dock börja tidigare på kvällen redan. Kan inte min kropp bete sig lite.. vettigare?

Jag ska stänga av och krypa ner i den där sängen. Som står här bakom. Ska bara borsta tänderna och kissa först. Sedan kan jag krypa ner där.

Idag när jag åkte från Tierp till Uppsala så åt jag en chokladkaka (100g). Vilket jag sa till mig själv senast IGÅR att jag inte skulle göra denna vecka. Vill inte få finnar. Speciellt inte inför helgens roligheter. Om jag ska känna mig snygg på lördag så vill jag inte ha finnar. Det gör att jag känner mig mindre snygg. Okul.

Om en vecka kommer Madde hit! På tisdag alltså. Jag längtar verkligen verkligen efter henne. Saknar henne som en tok. Inte träffats på ett och ett halvt år nu. Liksom. Det som är så roligt är att första gången vi träffades var 24 oktober 2003. Då åkte jag upp till henne. Nu kommer hon ner till mig för första gången. 25 oktober 2005. Nästan exakt två år efter första gången vi träffades. :)

Inga kommentarer: