2005-10-18

S u c k.

Isolering. Tanken känns väldigt lockande.

När jag vaknat till liv litegrann, är det dags att klä på sig något och åka till Tierp. Frukost har jag inte hemma, så det får bli så att jag slänger i mig något ätbart i Tierp istället. När jag varit där ett tag så ska jag åka ut till Zeppolin. Pyssla och rida. Det är fint väder (men kallt), så jag ska nog rida ut. Tar lite mer än en timme att rida den vägen som vi brukar rida. Det är lagom. Skönt att rida ut.

Min dagbok tog slut igår. Min riktiga dagbok alltså. Sista bladet är fyllt. Nästa gång jag ska skriva så blir det i en ny dagbok. I och för sig en dagbok som jag skrivit ett par sidor i redan förut, men jag ska fortsätta i den. Sedan när den är slut så får jag börja skriva i boken jag köpte för ett par veckor sedan.

Kattungegos blir det idag. Tre stycken. Mysmysmys.

Inatt drömde jag att jag var gravid. Nej, IRL är jag inte det. Finns inte ens en gnutta risk för att det skulle vara så. Men i drömmen var jag gravid. Förmodligen drömde jag det för att det inte var länge sedan jag skrev av mig om just barn. Huruvida jag vill ha barn eller inte. Det visar sig.

Idag är ingen bra dag. Tack gode gud för att jag ska till Zeppolin idag.

"Tänk om jag skulle ratta vänster?"

Jag ska ta mina tabletter och byta om. Göra mig klar för att åka, även om jag inte vill åka än. På sätt och vis vill jag åka snart för att få det gjort. På ett sätt känner jag inte alls för att åka. Någonstans överhuvudtaget. Men det ska jag. Jag ska rida. Jag ska kattungegosa. Jag ska hämta min vinterjacka. Sådana saker.

Det är inte kallt här, men jag fryser och ryser ändå. Får gåshud.

Inser att jag aldrig kommer iväg om jag ska sitta här och klaga och skriva av mig. Ska peta in lite nya låtar i min mp3-spelare och ta bort sådana jag inte lyssnar på. Som jag ändå bara "zappar" mig förbi..

Bitarna skär i mig. I hjärtat.

Inga kommentarer: