Rensat.
Jag har städat. All ren tvätt ligger nu i min byrå och i min garderob. Smutstvätt har jag slängt i tvättkorgen och slängt skräp. Bäddat sängen och sopat golvet. Nu känns mitt hem genast mycket trevligare. Skönt att få allt undanrensat, tur att jag fick tummen ur för att städa.
Längtar efter en dammsugare. Som jag kommer att få i julklapp. Toppen.
*gäspar*
Måste gå och kolla mig själv i spegeln. Har sett mig själv i spegeln sisådär en gång idag. Det där låter väl sjukt, att jag ska gå och kolla mig själv i spegeln. Men det kommer jag att göra, för jag ska tvätta mitt ansikte en sväng snart. Sedan smörja in det med hudkräm för att jag är torr. Men jag vill vara ren innan jag smörjer på något. Så jag ska springa och göra det, sedan fortsätta fylla min blogg med svammel.
Sådär. Då var det fixat. Och jag verkar ha en toppendag när det gäller mitt utseende idag. Tre dagar i rad, det brukar då betyda att den fjärde dagen blir en fuldag. Så, imorgon har jag säkert en fuldag. Jag kan dock ha en snyggdag också. Man vet aldrig. Det vet jag inte förrän jag vaknar. :)
Mitt blåmärke på låret efter Zeppolins bett är verkligen jättestort och jättefult. Tur att sommaren är över. Tur att badsäsongen är över. För det där blåmärket är verkligen fruktansvärt fult. Jag bryr mig inte om blåmärken i vanliga fall, men just det där blåmärket bidrar till att jag ser smått misshandlad ut. Blä.
Jag vet fortfarande inte hur det blir imorgon. Jag är inte ett dugg avundsjuk på T som pluggar hela tiden. Började imorse och pluggade fram till lunch. Därefter mat. Möte. Seminarium. Och så plugg hela kvällen på det. Eller nästan hela kvällen iallafall. Som sagt, jag är inte ett dugg avundsjuk. Förr eller senare ska han sova och innan dess lär jag väl få någon sorts besked om morgondagen. Om jag ska med eller inte. Var det blir och när och hur och allt sådant där grejs. Var sak har sin tid.
Vad ska jag nu skriva om? Jag vill skriva, men ändå inte. Vill inte sitta och mala på om vissa saker.
Nämen jomen. Det blir fotbollstittande imorgon. Trevligt. Wohoo! Rentav. :D
Lite smygnervös blev jag nu helt plötsligt. Jag har ingen aning om vad det är för andra typer som ska dit också. Lär vara folk som han känner. Som jag inte känner. Hur skulle jag kunna göra det när jag bara träffat honom ensam de gånger vi träffats? Hej och hå. Det går nog det med. Det var förövrigt en evighet sedan jag var i närheten av en nation ens. För det är nation som gäller imorgon nämligen. :)
Nu ska jag prata vidare med folk som jag inte pratat med på flera månader. Min första bästa vän till exempel. Henne har jag inte pratat med sedan i våras. Irfan (som jag läst med i ett år, fram till i våras) dök upp på min msn igår och vi har inte hörts av alls sedan i slutet av maj. Trevligt när folk dyker upp sådär. Ja, folk man känner alltså.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar