Någonting.
Inser att jag inte har en vettig rubrik på lager. Så det fick bli den där.
Jag har ont i min högra hand/handled. Ovansidan av handen är det väl som värker mest. Om jag lägger handen mot till exempel stolen eller mot ett bord (alltså "uppifrån" så att handleden böjs..) och lägger över lite vikt på den så gör det ont. Vilket det inte gör i vanliga fall. Som när man tar tag i bordet för att resa sig eller liknande, sådana saker gör ont. Likaså att böja handen framåt. Liksom föra fingertopparna mot undersidan av armen. Fint jag förklarar, men så. Inte för att man gör sådana rörelser så ofta, men just när man ska ta tag i saker eller ta i för att lyfta något så gör det ont. Irriterande. Men men, sådant man får stå ut med.
Skulle inte kunna rida. Varken på hästar eller.. annat. Vilket jag i och för sig ändå inte kommer att göra på ett tag, min mens är väl nästan över. Men det dröjer några dagar till innan allt är borta. Så man är fräsch. Eller vad man ska säga. Dessutom kommer jag inte att göra något på ett tag som leder till sådana aktiviteter. Typ. Inte vad jag vet och det borde jag trots allt veta. Om det blir fotbollstittande på onsdag så leder det knappast till sådant, fotboll är inte överdrivet upphetsande direkt. Plus att min kropp förmodligen inte är redo för något sådant heller, i och med menstjossan som ska bort helt. Plus att .. ehh.. nä. Helt enkelt. Det blir inte så.
Söndag idag. Känns som om det varit söndag i en vecka. Helg hela veckan. Bara för att jag varit ute på landet och pysslat dygnet runt. Känns som om dagarna varit evighetslånga och att det knappt gått att urskilja veckodagarna från varandra. Eller jag vet inte, jag bara svamlar.
Snygg i håret idag. Snygg i övrigt? Ytterst tveksamt måste jag säga. Inte direkt. Igår kände jag mig snygg. Idag gör jag inte det. Bara i håret. Saksamma, de människor jag träffat nu under en vecka är: Hanna, Linnea, Hannas mamma, mamma, pappa, Saga, Engla och snubben på Shell-macken. Just ja, kom någon budkille och knackade på i mitten av veckan. Men utöver det? Nä. Folk som cyklat/gått/åkt förbi mig när jag varit ute och ridit eller liknande räknas inte. Idag pratade jag i och för sig med en gubbe en snabbis (bara för att valparna sprang fram och hälsade) som bor längsmed vägen som leder in till skogen.. Men utöver detta? Nepp.
Nu säger min hand och rygg och nacke och huvud att jag ska se på tv. Bäst att lyda.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar