2005-10-07

Hjärtat.

Varje gång jag närmar mig datorn får jag hjärtklappning. Iallafall börjar hjärtat slå intensivare och påminner mig om att det finns därinne. Det suger till i magen av.. nervositet. Eller något sådant. Varje gång jag närmar mig datorn vågar jag knappt titta på det som visar om jag fått mail eller inte. Sluta vara så jäkla larvig Heidi. Väx upp och sluta vara en rädd med. Det är så typiskt mig, att reagera på det viset. Jag för känslig för mitt eget bästa ibland. Vad är jag rädd för, egentligen? Hur hemskt kan det vara liksom? Man gör saker och får ta konsekvenserna. Inget konstigt med det helt enkelt. Men ändå, det gör ont i mig att .. berätta för någon om vissa saker. Helt enkelt.


Vadå, undrar du kanske. Men nej, behöver inte gå in på det djupare än såhär. Kan väl bara säga att .. det handlar om bland annat kärlek. Krossat hjärta och saker man inte riktigt väntat sig skulle hända har hänt. Hur saker och ting utvecklat sig den senaste tiden. Sådär. Det var väl det.

Snart ska jag ut till hästarna och ge dem kvällsmat. Rätta till bäddarna (ta bort skithögar och jämna till bäddarna) och fylla på vattenhinkarna. Sedan ska jag titta på tv. Det är varmt inne i vardagsrummet eftersom jag tände en brasa i kaminen tidigare idag. Den har slocknat nu, men värmen finns såklart kvar länge länge. Katterna ligger och sover (efter att ha varit ute ett tag) inne på golvet respektive bordet därinne.

Jag är trött. Seg. Och har ont i stort sett överallt. Den här veckan har jag haft mens (nåja, har det än, riktigt över är den inte) och konstigt nog hade jag ingen mensvärk denna gång. Vilket är skönt ja. Förra månaden hade jag inte heller det om jag inte minns fel. Det varierar lite. Skönt att slippa värk.

Okej. Min playlist består just nu av Britney Spears, Backstreet Boys (gamla skivor), Aerosmith och Elton John. Just nu är det låten "Janie's got a gun". Jag gillar den låten. Vet inte varför, har alltid gillat den.

Jag gick förövrigt ner till 50mg Zoloft redan idag. En dag hit och dit påverkar inte mig så mycket. Har inte känt av något konstigt på grund av nedtrappningen. Är väl just för att jag trappar ner lite i taget som man ska. Nåja. Om tre veckor är jag iallafall fri från Zoloften.

Ska väl ta och gå ut till hästarna nu. Först ska jag dock slänga in tvätten från tvättmaskinen in i torktumlaren och köra igång den. Sedan är allt tvättat och klart. Skönt det, då behöver jag inte tvätta på ett tag.

Hannapannavattenkanna. Gör inget jag inte skulle göra... ;)

Inga kommentarer: