2005-09-29

Vattenmassor.

Jag är svullen. Jag har samlat på mig vatten/vätska i kroppen. Det märks i mitt ansikte. Främst under hakan och på nedre delarna av mina kinder. Men tydligast under hakan och däromkring. Det syns och det känns. Jag gillar inte när min kropp gör sådana saker. Remeron har en tendens att leda till sådant där, att man lätt samlar på sig extra vätska. Nämen så trevligt. Hur som helst, jag har vattenmassor under/i huden i ansiktet och det irriterar mig. Gillar inte att känna mig svullen i ansiktet. Jag gillar i och för sig inte när min kropp svullnar i övrigt (som min mage när jag ätit lite VÄL mycket av något någongång, då kan den få för sig att leka ballong). Efter denna sommar är jag less på att vara svullen i framförallt ansiktet. Jag brukar dock "bara" vara svullen under ögonen, nu är det mer än bara det och det känns inte bra. När jag rör på huvudet så känns det att det är mer vätska än normalt runt och under hakan och på sidorna. Känns mystiskt. Ovant. Jag gillar det hur som helst inte. Jaja, det går väl över det också. Någongång. Tror inte direkt att min kommande mens (början av nästa vecka) gör saken bättre heller. Tjohej. Äh. Lyxproblem.

Har diskat undan all disk. Det stod två glas i diskhon, två av mina favoritglas (som jag har tre av). Jag tog upp något annat för att diska det och då flög en sked ner i diskhon (gled typ av tallriken/skålen jag hade i handen) och träffade ena glaset på så sätt att en stor bit av glaset lossnade. Jippi. Inget glassplitter tack och lov utan "bara" en enda stor bit som lossnade av smällen och hamnade under en tallrik. Fan. Jaja, nu står glaset på köksbänken med glasbiten i sig. Får vara glad för att jag har två hela glas kvar av de där tre.

Sitter och lyssnar på 100 Greatest Guitar Solos. Många superbra låtar. Just nu är det en som är väldigt bra, "Cliffs of Dover" Eric Johnson. Njutning på hög nivå att lyssna på kan jag säga. Mycket bra. Väldigt bra till och med. Nästa är Jimi Hendrix. Av dessa 100 låtar är sex låtar med Jimi Hendrix. Många av dessa 100 låtar har jag aldrig hört förut, en del är hur bra som helst och andra är sådär. Finns låtar som jag känner igen och har hört förut. Till exempel så såg jag att "Sultans of Swing" med Dire Straits är med. Den gillar jag.

Nu ska jag se på tv. Snart iallafall. Time Out ska jag se. Ska nog äta mackor till. Har en stor chokladkaka i kylskåpet som jag ätit några bitar av, men det får räcka. Tänker inte ge min kropp nöjet att svullna ännu mer eller att ge mig fler finnar. Det räcker som det är nu helt enkelt. Någon måtta får det vara på skiten.

Nu. Tv. Mackor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt egentligen. Hur Lisa + Heidi = mystiska samtalsämnen & frossande i onyttigheter. VARJE GÅNG! Imponerande... God natt!

Heidi sa...

Jamen det är väl det som kännetecknar våran fina vänskap? ;)

(och ehh, vänskapen med mina andra vänner också för den delen.. eh.. Mina vänner lurar mig till onyttigheter. SÅ är det. Att jag inte fattat det förut! Oh no!)

;p