Svängigt.
Vilka jäkla diskussioner man har med folk ibland. Eller vad säger du Lisa? ;)
Magknip. Min mage hatar mig idag. Rätt åt mig. Jag borde ha vett att inte äta för mycket av det goda. Nu är glassen och marängerna slut, så det är ingen risk att jag äter mer onyttigheter nu på ett tag. Att jag ska äta på Max imorgon räknas inte, för det är betalning för att jag åker ut till IKEA med Lisa imorgon som ska köpa saker. ;p
Min mage har svullnat rejält. Döläckert. Verkligen.
Häromdagen kom jag att tänka på komplimanger. Inte sådana där vanliga i stil med "Du är söt", "Du är snygg" eller "Du är vacker" utan lite.. speciella sådana. För några år sedan fick jag höra (vilket ger mig rysningar pga den som komplimangen kom ifrån) att en man tyckte att jag hade snygg profil. Eh, jaha? Tack.. Tror jag. Jag tycker inte att min profil är överdrivet snygg, men sure. Låt gå då. "Du har söt näsa" hör också till avdelningen "tack..trorjag" när det gäller komplimanger. Sedan har jag fått höra "Din rygg är så fin" när jag blivit smekt över den när jag legat på mage. Fin rygg? Det lustiga är att jag fick höra det just för att jag inte skulle få höra "vanliga" komplimanger utan något speciellt. Jotack, det var en rätt speciell komplimang. Något som jag inte gärna lyssnar på när det sägs om mig är "Päronrumpa". Va fan. Jo, jag tycker själv att jag har en välformad rumpa, men säg det då på ett finare sätt än "päronrumpa" tack. Det har jag inte hört sen i våras, tack och lov. Vill inte höra det heller. Please, säg något annat.
Maghelvete. Svullen och magknip. Känns toppen. Men som sagt, jag har mig själv att skylla.
Nu blev jag lite.. nere. Det bara sköljde över mig. Bara sådär. Nåja, jag är åtminstone snygg i håret.
För fyra år sedan sa min dåvarande pojkvän (som är en datanörd) att han kunde hjälpa mig att starta en blogg på nätet istället för att jag skulle sitta och skriva dagbok på bland annat lunarstorm. Han förklarade vad en blogg var och jag sa att jag inte var intresserad utan nöjde mig med att skriva dagbok där jag gjorde det då. Inte behövde jag någon blogg för det inte. Han tyckte att jag lika gärna kunde skaffa mig en hemsida och där starta en blogg, eftersom dagboken på lunar ändå var öppen och det skulle bloggen också vara. Han sa också "eller så kan du välja att sätta lösenord på den så att bara väl valda människor kan läsa den". Jag nappade ändå inte. Fyra år senare skapade jag min blogg. Jag har två. Men den andra använder jag inte. Jag började med denna, startade en på blogg.se också men gav upp den och återvände till min första igen. Det vill säga denna. Jag trivs bättre med blogger än med blogg.se - den ville sällan som jag ändå så.
Jag dansade tidigare idag i några minuter. För skojs skull. Vissa låtar kan jag helt enkelt inte låta bli att röra mig till så att säga. Ibland räcker det med att sitta och gunga kroppen från sida till sida i takt med musiken. Ibland måste jag ställa mig mitt på golvet och dansa. Det är skönt att dansa. När ingen ser.
Plötsligt log jag. Men jag känner mig ändå nere. Jag är trött och jag är seg.
I mitt fönster har jag nu en lampa. Kom på att det känns så mörkt därborta om kvällarna. Visst kan jag tända lampan som står i hörnet borta vid byrån men då blir det så jäkla ljust. Visst kan jag tända lamporna här vid datorn, men det blir så varmt. Måste köpa svagare lampor till dem och till lampan i hörnet. Brukar tända lampan vid köksfläkten om kvällarna. Det är lagom mycket ljus. Men jag ville ha en lampa i fönstret, så jag rotade fram min hjärtformade lampa som ger ett mysigt (lite smygporrigt dessutom) rött sken när den är tänd. Har alltid gillat den där lampan. Fick den av Anders 1999 eller 2000, köpt på IKEA. Har inte sett en liknande lampa sedan dess. Visst har jag sett hjärtformade lampor efter det, men inte just den där sorten så att säga. Jag ska nog ta hit min ljusslinga från Tierp, som det är en massa röda hjärtan på. Ger en mysig belysning också. Just nu sitter den fast runt den stora anslagstavlan i mitt gamla rum hos mina föräldrar. Den ljusslingan fick jag i julklapp julen 2001. Tillsammans med en gigantisk nalle, ett kort som gällde fem gånger på Nautilus (centralbadet) här i stan (för sol och bad alltså) och om jag inte minns fel så fick jag en grej till. Vilket jag dock inte minns nu. Var tvungen att läsa dagboken från den julen bara för det. Jag fick en röd pläd med hjärtan på. Den pläden ligger i Tierp. Hm. Kanske skulle ta hit den någon gång, skulle matcha lampan i fönstret. Allt det där fick jag av samma person alltså. Det var hjärt-tema då tydligen. Nästan.
Apropå det, ska nog ta och byta örhängen. Var länge sedan jag bytte och omväxling förnöjer.
Jag känner mig som en satkärring emellanåt. Som om jag vore gift med Fan själv. Måste börja tänka positivt för då kanske jag kan sprida lite positiv energi istället för negativ. Då kanske jag inte skulle svika och såra. Då kanske jag inte skulle känna mig elak. Då kanske jag skulle vara bättre.
Magknip än. Tänker inte magen ge sig än? Tydligen för mycket begärt.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar