Såhär på natten.
För en stund sedan släppte jag ut mitt hår. Ikväll har jag haft två flätor, jag tänkte på det redan igår (lördag tänker jag på då alltså), att jag borde ha flätor. För när jag har flätor så hårar jag inte ner allt i min närhet med mina långa hårstrån. Mycket smidigt. Släppte ut håret en stund sedan för att jag inte vill sova med flätor. Det är inte överdrivet bekvämt. Förstår inte hur jag kunde sova med hela huvudet fullt med flätor när jag var liten (nåja, mindre). Minst 10-15 flätor i håret inför natten bara för att jag nästa dag ville ha jättelockigt hår. Något sådant behöver jag inte ta till nuförtiden, det är bara att handdukstorka håret lite efter dusch och sedan låta det vara. Inte borsta det eller reda ut det eller så - bara låta det vara. Då blir det lockar, stora fina lockar. Förra hösten började mitt hår (som dock alltid varit lite "vågigt") locka sig mer och det är så än. Fina lockar, inte jobbiga lockar. Mitt hår är rätt fint när jag tänker efter.
Jahaja. Och nu då?
Imorgon ska jag ner på stan, hoppas det är fint väder så att jag kan cykla dit. Ska börja med att köpa nytt p-tillstånd, sedan ska jag till apoteket och hämta ut mediciner och lite annat, sedan ska jag sätta in pengar på banken. Om det finns några kvar att sätta in, men det borde det vara. Om så bara några hundra. P-tillståndet är långt ifrån gratis. Å andra sidan ska min pappa flytta över pengar till det, mina föräldrar är snälla och betalar det nämligen.
VA FAN! Är det en spindel jag ser traska runt på mitt tak?! *panik*
Nej, det var en nyckelpiga. Då var det ingen fara. Nyckelpigor är okej, spindlar är inte okej.
Imorgon måste jag höra av mig till Lisa, börjar få lite abstinens. Knappt pratat den gångna veckan. Tror att det var i onsdags vi pratade sist och det är ju en evighet sedan ärligt talat. Vi brukar prata varje kväll på msn annars, men hennes msn vill inte funka så vi har inte hörts av. Har inte kommit mig för att lyfta på luren och ringa heller. Jag är lite dålig på sådant, jag är medveten om det.
Nu börjar visst Insider. Ska nog ta och titta lite på det, har sett ett program tidigare om den där jäkla Hans Scheike eller vad han nu heter och jag förstår mig inte på det där. Det gör mig irriterad, men jag tänker titta iallafall. Nu börjar de dock med att visa ett inslag om något annat. Bra, för då kan jag borsta tänderna (åt glass en stund sedan.. eller hm, en timme sedan..) och sedan krypa ner i sängen och titta på det.
Oj. Min tablett. Den måste jag ta. Den borde jag tagit flera timmar sedan, men har glömt bort det. Det är förövrigt sådana tabletter jag ska hämta ut imorgon, jag har så att det räcker två dagar till. Sedan är de slut. 192:- för trettio tabletter. En månad räcker de då. Jag är nere på noll igen på mitt apotekskort.
Nu är det dags för tandborstning och sådär.
*gäspar*
Slänger in ett kort på söta söta Breeze som låg och sov intill mig igår. Sötnos.
Jahaja. Och nu då?
Imorgon ska jag ner på stan, hoppas det är fint väder så att jag kan cykla dit. Ska börja med att köpa nytt p-tillstånd, sedan ska jag till apoteket och hämta ut mediciner och lite annat, sedan ska jag sätta in pengar på banken. Om det finns några kvar att sätta in, men det borde det vara. Om så bara några hundra. P-tillståndet är långt ifrån gratis. Å andra sidan ska min pappa flytta över pengar till det, mina föräldrar är snälla och betalar det nämligen.
VA FAN! Är det en spindel jag ser traska runt på mitt tak?! *panik*
Nej, det var en nyckelpiga. Då var det ingen fara. Nyckelpigor är okej, spindlar är inte okej.
Imorgon måste jag höra av mig till Lisa, börjar få lite abstinens. Knappt pratat den gångna veckan. Tror att det var i onsdags vi pratade sist och det är ju en evighet sedan ärligt talat. Vi brukar prata varje kväll på msn annars, men hennes msn vill inte funka så vi har inte hörts av. Har inte kommit mig för att lyfta på luren och ringa heller. Jag är lite dålig på sådant, jag är medveten om det.
Nu börjar visst Insider. Ska nog ta och titta lite på det, har sett ett program tidigare om den där jäkla Hans Scheike eller vad han nu heter och jag förstår mig inte på det där. Det gör mig irriterad, men jag tänker titta iallafall. Nu börjar de dock med att visa ett inslag om något annat. Bra, för då kan jag borsta tänderna (åt glass en stund sedan.. eller hm, en timme sedan..) och sedan krypa ner i sängen och titta på det.
Oj. Min tablett. Den måste jag ta. Den borde jag tagit flera timmar sedan, men har glömt bort det. Det är förövrigt sådana tabletter jag ska hämta ut imorgon, jag har så att det räcker två dagar till. Sedan är de slut. 192:- för trettio tabletter. En månad räcker de då. Jag är nere på noll igen på mitt apotekskort.
Nu är det dags för tandborstning och sådär.
*gäspar*
Slänger in ett kort på söta söta Breeze som låg och sov intill mig igår. Sötnos.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar