Bonka bäver.
Trött är jag och öppnar upp winamp för att lyssna på musik. 250 kg kärlek - Bonka Bäver. Enda låten som finns där i playlisten. Jahaja, lyssnade på den igår. Hanna skickade den via msn någon dag. Den är smått rolig måste jag få lov att säga..
"Man bonkar bäver i Borås,
får sig ett nyp i Allingås.
Man får flott på skinnespiken i Arvika,
man pippar i Karlskoga
Å man gökar ut i Flen,
å i Pite har man bara ta’t en fika"
Hur får man för sig att skriva en sådan låt? Förövrigt tycker jag att "flott på skinnespiken" låter äckligt. Snuskigt. Inte snusk som i porr utan bara.. Snuskigt.
Jag somnade efter två och hade tänkt sova ut, men jag var uppe kvart i nio. Vaknade före sju, men somnade om tack och lov. Sedan fick jag sms och när jag hade det uppe och tänkte "jag ska svara nu på en gång" så somnade jag uppenbarligen för jag vaknade kvart i nio med mobilen bredvid mig på kudden. Duktigt Heidi.
Ont gör det.
Som vanligt hade jag skumma drömmar inatt. Nuförtiden är det så att jag blir förvånad om jag har någon dröm som inte är skum. Det händer dock aldrig att jag har oskumma drömmar, men ändå.
Tjugosjätte september. Snart har jag bott här i fyra månader. Har det redan gått fyra månader? Har det inte gått mer än fyra månader? Känns som både och. Det var en fin sommar i år. Då menar jag inte vädret och sådant där utan fin i övrigt. Till och från var den mörk och dyster. I juni hade jag en rejäl svacka i ett par veckor. Sedan har det gått upp och ner mest hela tiden. Många fina minnen som jag sparar i ett speciellt förråd i hjärtat. En del andra kastar jag bort, för att de var mindre trevliga. Som att jag dödat tre larver i min lägenhet till exempel. Blä. Det är något jag helst glömmer bort.
Ärenden nere på stan idag. Tar nog inte så lång tid att fixa allt. Studentstaden, apoteket och banken. Klar. Eller klar är jag inte alls, jag måste till Kicks och till Åhléns för att använda värdecheckar jag fått. 25 kronor på Kicks och 50:- på Åhléns. På Åhléns tänker jag köpa mig en ny dagbok att skriva i. Block blir det väl av något slag, med hårda pärmar. De brukar ha fina sådana. Min dagbok är snart helt fylld med en massa ord.
Ska kanske ta och rensa skåpet på disk nu. Alltså, disken ställs in på torkstället i ena köksskåpet. Någongång idag ska jag flytta över den rena disken till deras "hem" i lådor och skåp. Sedan diska det som står i diskhon, vilket är disk från gårdagens glassätande. Typ. Inte så mycket med andra ord. Men nu när jag har rensat diskbänken och allt så måste jag försöka att hålla det snyggt. Helt enkelt.
På lördag åker jag till Tierp. För att vara exakt så ska jag dit där jag brukar vara husvakt/kattvakt/hästvakt. Då ska jag vara där en vecka. Åker nog in någon dag nästa vecka till Uppsala ett par timmar, för att kolla posten och vattna blommorna. Sedan tillbaka dit igen. Kommer att ha fullt upp med mockning, fodring och motionering av två hästar under veckan. Nästa lördag ska jag mocka, fodra och därefter åka ut till hundarna till ett. Sover där en natt och är där hela söndagen. Fullt upp med andra ord.
*gäspar*
Ska nog lägga mig i sängen och titta lite på tv en stund. Trött och seg.

1 kommentar:
Uppenbarligen var det någon annan eftersom jag inte fått svar på mitt. Saknar dig.
Skicka en kommentar