2005-09-16

Min fredag

Jag har ätit gröt och två fullkornsmackor med ost. Glass har jag också hunnit äta. Glass är gott.

Katterna tycker att det är väldigt roligt att leka med glasspinnar. De är lättroade. Pernilla sa igår att katterna vill vara ute mest hela tiden och att de knappt vill vara inne. Ute en stund men sedan vill de in. Jahaja, när jag är här så är det tvärtom. De vill knappt vara ute, de är hellre inne med mig. Gosar, busar och sover. Ute ska det vara ändå dock, just nu är de visserligen inne, men ut ska de sedan igen. Fint väder ute.

Hittade en skiva vid stereon. Svenska ballader. Lyssnar på den nu. Det gjorde jag igår på kvällen också. Gick omkring i köket och sjöng med. Dansade lite emellanåt. Önskade att jag där och då hade Någon nära och kunde hålla om och dansa stilla med. Just nu är det låten "För kärlekens skull" med Ted Gärdestad. Eftersom jag har dåligt minne så har jag redan glömt bort vilken låt det var innan denna. Förmodligen ingen bra, annars hade jag nog sjungit med och därmed kommit ihåg den. Måste sätta alla mina batterier på laddning idag. Jag har batterier plus laddaren med mig. Framförallt ska batteriet till min mp3-spelare laddas.

Nu är det "Något som kan hända" med Barbados. Den tycker jag om. Den är bra på engelska också i och för sig. Inte en låt jag skulle kunna lyssna på i all evighet, men den är okej. Lätt att sjunga med till om inte annat.

Glasspinnar är verkligen roliga att leka med.. *tittar på katterna*

Blåser en hel del idag också, men det är inte ett enda moln på himlen. Fint väder helt enkelt.

Men kattskrällen. De går på tangentbordet mest hela tiden. Detta tangentbord ligger nämligen på en sådan där grej man drar ut som sitter under bordet. Nu ligger Knoll på bordet med ena tassen på tangentbordet. Om jag vill trycka på "u" så måste jag trycka på hans tass. ;)

Knoll följer mina fingrar med blicken hela tiden. Tott sitter och spinner i min famn.

Imorgon är det lördag. Lördag är en trevlig dag. Lördag blir en trevlig dag.

Nu ska jag slöa på soffan en stund så att katternas gosbehov stillas lite. För det är lite jobbigt att skriva när ena katten försöker leka med ens fingrar när man skriver och den andra sitter framför skärmen så att jag inte ser vad jag skriver och dessutom försöker han leka med det som rör sig på skärmen. Det vill säga det jag skriver. MEN KNOLL! Nu började han leka med esc-tangenten. Kattskrälle.

Dags att uppdatera innan all denna text försvinner.

Jag ska förövrigt plugga idag. Skriva på pm.


4 kommentarer:

Petra sa...

"Inne en stund men sedan vill de in."

Eh...jaha...?! ;-D

Heidi sa...

Nu ska vi inte vara sådana. :p

Petra sa...

Fast du ändrade i texten, det såg jag allt! ;-D

Heidi sa...

Såklart. Kan ju inte stå fel heller. ;)