2005-09-15

Ensamrätt

Allvarligt talat. Både Knoll och Tott (ja, katterna heter så) tycker att de har ensamrätt på mig. Knoll tycker att jag minsann är hans egendom. Problemet är att det tycker Tott också - men att jag är hans egendom. Han ska vara närmast och han ska gosa mest, han ska slickas mest och han ska upp i ansiktet så fort jag säger något. Nu sitter Tott femton centimeter från skärmen och petar till skärmen med en tass emellanåt varteftersom jag skriver. Nya ord innebär ju att det rör sig på skärmen och han förstår inte att det inte är lönt att försöka.. Ehh.. Fånga det där konstiga (orden) som rör sig där bakom glaset som han vill komma igenom. Han attackerar rentav skärmen med båda tassarna emellanåt. Muspekaren ska vi inte ens tala om. Den är intressantast av alla. Såklart. Knoll sover i mitt knä och nu funderar Tott på om han ska klättra upp på min axel eller klampa över sin bror och lägga sig tvärsöver honom för att få plats i mitt knä också. Han valde det sista kan jag meddela. Han ligger tvärsöver brorsan nu.

Nåja. Tills han upptäckte att det fortfarande rör sig på skärmen. Knaskatt. Får ta och busa lite med honom innan jag lägger mig, så sover han gott hela natten sedan i stort sett. Förutom när han vaknar och ska hålla på och gosa på mig och slicka mig överallt där han kommer åt (pannan, kinderna, näsan, armar, händer, fingrar, haka - framförallt hakan, halsen och så vidare. Sött en kort stund, sedan är det bara äckligt). Ärligt talat så tycker jag att det är okej om en katt ger en liten slick/puss då och då, likaså med hundar. Men inte FÖR mycket sådant. Enda jag vill bli slickad av och som jag knappast kommer att säga "sluta" till är.. precis. Någon. Någon är inte ett djur. Djur får nöja sig med att pussa på mig sådär lite lagom. Någon får göra mer än så. Helt enkelt. Ingen annan. Varken djur eller människa. Någon måtta får det vara på slickeriet. Ja, förutom.. äh, se ovan.

Jaha, annars då? Har legat i soffan och tittat på film (som jag inte orkade titta på längre) med katterna på magen. Innan dess kokade jag mannagrynsgröt, det var gott och lagom mycket att äta sådär på kvällen. Glass har jag ätit också. Denna gång får jag väl äta upp all glass. De vill att det ska ta slut och tro mig, det är inget pro5brljhm (Tott....) problem när jag är i farten. Glass kan jag äta hur mycket som helst av.

Hade fått mail från Monica också. Om en vecka (dvs nästa torsdag) ska jag vara hundvakt några timmar på eftermiddagen. Det ser jag framemot. Saknar hundarna!

Men nu vill båda katterna ha min uppmärksamhet. Knoll genom att försöka använda min högra hand som kudde (men använder tangentbordet som det istället) och Tott genom att peta på mina fingrar och sedan biter han tag i dem. Han vill leka. Nu sitter han dock uppe på mina axlar. Ligger lite som en.. halsduk (?) runt halsen på mig, i nacken alltså. Knoll lade sig just på rygg i mitt knä. Trångt som fan är det i mitt knä men han ska minsann ligga där oavsett vad. Har jag nämnt att dessa katter älskar mig? ;)

Helvete också! Min tablett. Den ska jag ta senast elva. Blä. Får gå och ta den nu och sedan lägga mig i soffan och mysa vidare med dessa mysmonster. Kanske busa lite med dem så de får springa av sig lite intn5arn ruuuuuuuuuuuuujjjjhjuuuuuuuuuuuu (<-- hälsar Knoll) innan natten.

Ska nog göra mig en nattmacka. Har tagit med mitt bröd, annars blir det gammalt därhemma när jag är borta.

You rock my world.

Inga kommentarer: