Mer och mer.
Äh, det blir väl ett inlägg då. När jag ändå kom till datorn en sväng för att se om jag fått några meddelanden, men det hade jag givetvis inte. Tryckte i mig en bit sockerkaka till nyss. Katterna tyckte jag var dum som lade dem på en kudde när jag gick. De vill hels bara ligga i mitt knä och använda mina bröst som kuddar. Ungefär. Jo, det är hankatter. Vad annars? Äh, dålig humor. Verkligen.
Inte mycket som varit rätt idag inte. I och för sig gick det bra att göra ren kattlådan, ge ena katten medicin, ge hästarna lunch, fylla på med vatten i en tunna i ena hagen, mocka två boxar (och ha in nytt spån), fylla på med mat och vatten inne i boxarna och ta in hästarna.
Men där tog det också slut. Zeppolin var trevlig att rida en stund, sedan ville hon inte alls samarbeta när det var dags för galoppfattningar. Eller jo, i början, precis i början - sedan var hon bara vrång. Hon stegrade inte eller liknande utan var bara.. osamarbetsvillig. Jag var så less att jag gjorde halt bara för att få andas. Höll på att börja gråta för det värkte i mina ben (från knäna och neråt) och armarna skrek åt mig att de inte ville vara med längre och jag kände hjärtat slå hårt. Det dunkade inne i mitt huvud och där stod hon och såg glad ut. Trotsiga dumma häst. Hon testar mig och jag hatar när hon gör det. Hur som helst, jag vann till slut. Jag red helt enkelt tills det blev som jag ville och hon fick lov att ge upp sina töntfasoner. Älskar henne ändå, även om hon är osamarbetsvillig och jobbig emellanåt.
En av katterna sket i soffan tidigare idag. Förmodligen innan jag kom hit. Det mesta hade hamnat på en kudde som låg i soffan, men en del fanns också på skinnsoffan. Tur i oturen att de har just skinnsoffa.. Skitäckligt och jobbigt att ta bort. Själva skiten är inte svår att ta bort, men stanken. Kattskit luktar ju så jävla illa. Hur som helst, jag lade ut kudden på vädring och kuddöverdraget lade jag i blöt. Vet inte vem av katterna som är skyldig, men jag misstänker starkt att det är den som är svartast (vet inte namnen på dem, kallar dem bara för missarna).
Anledningen till den misstanken är att kattfan kissade på en kudde i en av fåtöljerna. Jag satt i soffan och fattade inte vad som hände förrän det var försent och han krafsade på kudden (som de gör när de är klara med sitt i kattlådan). Slängde ner honom på golvet och katterna fick lov att gå ut. Bara att hämta papper för att torka det som hamnat på kanten av fåtöljen (skinnfåtölj, tack och lov) och dra av kuddöverdraget och slänga in hela skiten i skrubben där tvättmaskinen finns. Jag orkar ärligt talat inte hålla på och böka med ännu ett kuddöverdrag..
Nåja. Sedan har det varit lugnt och trevligt. Hästarna är nattade för länge sedan och jag ska ta min tablett nu och gå tillbaka till soffan där missarna ligger och sover. Den svartaste av dem reagerar så fort jag pratar. Den låg i min famn och myste när jag såg den andra på golvet och sa "ja kom då missen".. Då kröp den svartaste upp till mitt ansikte för att gosa, förstod inte alls vad jag menade när jag förklarade att det inte var honom jag pratade med eftersom han redan var hos mig. De samsas bra i mitt knä.. jag trivs och de trivs.
Imorgon är det full rulle.. Jag måste upp klockan halv åtta för att ge hästarna mat inne och sedan slänga ut dem i hagarna med morgonhöet och sedan in i stallet för att mocka. Efter det ska jag väl in och äta en sväng innan jag går ut för att motionera Zeppolin. Imorgon blir det longering, mina ben klarar inte ett ridpass till. Jag ska orka gå på promenad(er) med hundarna sen också, efter klockan ett. Ska åka härifrån senast klockan tolv. Innan jag åker ska jag ge hästarna lunch och sådant, se till att huset ser ut som det gjorde när jag kom hit och duscha. Hej och hå.
Annars då? Äh. Jag tänker inte känna efter. Jag är trött som fan och har haft en massa att tänka på idag, haft fullt upp mest hela tiden med katterna och hästarna och allt annat. Just ja.. Jag måste tyvärr störa den svartaste katten snart, genom att ge honom medicin och jag ska ta och proppa i mig min medicin också.
Få se när jag skriver imorgon. Om jag skriver överhuvudtaget, få se hur jag känner då. Svårt att säga nu. I vilket fall som helst så skriver jag inget mer idag..
Till imorgon måste jag bestämma om jag ska skjuta upp min mens som jag hade tänkt eller om jag ska skita i det och få den i början av nästa vecka som vanligt. Spelar ingen roll trots allt. Äh, jag skiter i att skjuta upp det. Känns bara onödigt nu. Helt enkelt.
Godnatt.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar