2005-09-15

magont

Aj. Jag har ont i magen. Ett tag kändes det lite som mensvärk (mens ska jag dock inte ha, har nyss haft det). Sedan gjorde det bara ont. Inte sådär ont som det gör när jag är nervös/har ångest/whatever - bara ont helt enkelt. Mår lite mystiskt och det närmsta ordet som skulle kunna beskriva det hela är väl illamående. Mycket skumt. Går säkert över snart. Hoppas jag. Just magont är något jag ogillar mycket. Väldigt mycket.

Torsdag idag. Har vaknat några gånger inatt. Somnade någongång efter halv fyra. När jag slötittade på film på datorn. Sedan lade jag mig ordentligt i sängen, som man ska. Inte med fyra kuddar mot väggen och så en ihopkrupen Heidi lutandes mot dem. Jag drömde om larver. Det var ingen trevlig dröm. Att jag drömde om larver kommer inte som en överraskning. Hittade nämligen två stycken härhemma igår. En i taket och en på väggen vid sängen. Likadana. Googlade (bildsök) och fick fram bilder på just den sorten. Det var fjärilslarver. Måste ha blåst in genom fönstret tidigare igår, när jag hade fönstret öppet. Det finns träd här utanför och det stormade i stort sett hela dagen igår. Ungefär.

Drömde också om att jag hjälpte till med att måla ett flygplan rött och lite annat konstigt.

Vaknade före tio någongång, för att kliva upp alltså. Såg att jag fått ett sms bara några minuter innan jag vaknade. Det var från Johanna, det stod kort och enkelt "Är du vaken?". Jag svarade att jo det var jag med nöd och näppe. Hon ringde och fick höra min ljuuuuuvliga morgonröst. Frågade om hon kunde komma hit senare idag (ikväll) som vi pratat om tidigare i veckan. Men det får vi som sagt skjuta upp eftersom jag ska åka iväg ut på landet redan idag. Till fyra. Sedan är de hemma ett par timmar (jag ska som sagt hjälpa till med att packa och pyssla med hästarna) och därefter åker de. Kvar blir jag och katterna. Totte också. Han blir ensam till på söndag. Han är van att vara ensam (sedan förut) så det ska väl gå bra. Det blir mindre att göra i stallet, men ändå en del eftersom han ska tas om hand. Det ska mockas, fodras, pysslas och motioneras.

På lördag kommer Hanna. Runt tolv ska jag hämta henne vid bussen har jag för mig att vi bestämde. Sedan stannar hon tills.. Jag vet inte? När det känns som att det är dags att åka hem. Sedan är jag ensam igen. Jag och katterna inne. Totte ute i hagen eller i stallet. En massa mys i soffan. Jag liggandes i soffan med blicken riktad mot teven som förmodligen inte visar något intressant. Det finns å andra sidan många kanaler, så något bra finns det säkert att titta på. Katterna ligger och spinner på min mage och på mitt bröst. Jag ler för att de är så söta, jag säger något till dem och båda tittar upp mot mig. Den svartaste av dem sträcker upp tassarna mot min hals, kryper sedan närmare för att buffa mig på hakan. Slicka på hakan och smånafsa lite. Han gör så, han är söt. Den andra katten kryper också närmare - kan inte vara sämre än brorsan (tror de är bröder..). De spinner högt och spinnandet avtar sakta men säkert när de börjar slumra till. De somnar och slutar spinna. Jag ligger och tittar på tv med katterna sovandes på mig. Tänker på hur bra jag har det. För jag har det verkligen bra när jag ligger där i soffan, med två katter som avgudar mig. Det är mysigt. Så kommer det att bli, flera kvällar/dagar. Varför sova på golvet/köksstolarna/fåtöljerna när det finns en mjuk och varm Heidi att ligga och sova på? :)

Min mage har gett med sig nu förövrigt. Nu börjar den säga att den är hungrig. Frukost är det dock ingen idé att jag äter just nu. När jag ändå kan äta mat snart, har en matlåda med pasta och köttbullar som blev över igår. Medvetet i och för sig, just för att det skulle bli en matlåda till idag.

Måste diska lite innan jag åker härifrån idag. Så ser det någorlunda fint ut när jag kommer hem på söndag.

Jag kan i och för sig äta en riktigt tidig lunch nu och dessutom koka gröt innan jag åker ut på landet. Annars står mjölken och blir gammal i kylskåpet och det känns lite som slöseri. Jo, så får det bli.

Ett ord bara, måste jag skriva. Ordet är..

.. Underbart.

Inga kommentarer: