Lantluft
Jag ska börja packa om en stund. Nu behöver jag inte släpa med mig ridkläder eller liknande. Det jag behöver ta med är ett par jeans som jag hade sist jag var där. Ett par ljusa stretchjeans som var mina favoritjeans tills jag fastnade i något med baksidan av mitt vänstra lår och slet upp ett hål. Sydde igen det och dessutom spillde jag något på dem som inte går bort. Så de är numera placerade i facket "oömma kläder". Det vill säga, kläder jag tar på mig när jag är i stallet när jag inte ska rida utan bara syssla med andra saker.
Idag ska jag inte glömma ta med mig kattgodiset och kattleksakerna som jag har köpt. Ska lägga dem på sängen nu direkt. Lika bra medan jag fortfarande kommer ihåg dem. Sådär. Jag ska även ta med mig mitt bröd, det oöppnade paketet med mjölk jag har (som annars hinner blir gammalt medan jag är borta) och mannagrynen. För det kan jag då äta till frukost.
Telefonräkningen kom idag och jag har betalat den. Det ekar numera i min plånbok och på mitt konto. Tomt. Inte helt tomt, där höll jag på att ljuga, jag har strax över trettio kronor kvar på kontot. Förlåt, glömde det. Så helt pank är jag inte, jag ska inte klaga. Kursboken är betald (där rök 586:- irriterande nog). Mat finns i frysen, i kylskåpet och i skåpet med torrvaror. Jag klarar mig. Tills jag får pengar att betala hyran för och sådär. Hoppas på att jobba mycket denna månad. Behöver pengarna.
Nu ska jag packa. Har tänkt åka senast kvart över tre.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar