2005-09-30

Kärlek är..

Kärlek är när man gladeligen har en liten bebis uppe på ens axlar som håller ett rejält grepp om håret och dessutom slickar en i håret och dreglar som fan - medan man själv har ett stort leende på läpparna. Det sitter en bebis och drar en i håret (jag är dessutom håröm) och jag känner hur blött det blir däruppe på huvudet och ändå kan jag inte göra annat än att le. För hon tycker om att sitta där och dra mig i håret. Hon ler och är glad. Det gör mig glad. Älskar den där lille busungen. Mitt gudbarn. Linnea. Fick vara med henne flera timmar idag, eftersom jag passade henne medan Hanna tatuerade sig. Hon var på glatt humör (Linnea alltså, Hanna också i och för sig) och trots att hon emellanåt gnällde lite så var hon mestadels glad och hon tycker om mig. Hon somnade i mitt knä med nappflaskan i munnen. Sötnos. Sov inte så länge och när hon vaknade så var hon på ännu bättre humör. Jaja, ska inte mala på om henne nu. Jag älskar den där gullungen. Punkt.

Snart ringer Pernilla, för att prata om veckan. Veckan jag ska tillbringa ute på landet i deras hus. Som hästvakt, kattvakt och husvakt. En dag nästa vecka ska jag åka hem till Uppsala ett par timmar (förmodligen på onsdag) för att kolla min post och för att vattna mina blommor så att de inte dör medan jag är borta.

Min dag började inte bra. Men den vände till det bättre då när jag tog mig ner på stan för att passa Linnea. Sedan har det bara varit bra helt enkelt. Förutom bussresan till Flogsta. Jag hoppade av bussen efter fyra hållplatser ungefär. Jag stod i bussen (myyycket folk) och jag svettades som en tok, svetten rann i pannan på mig och överallt. Och då var det sisådär tio minuter kvar av resan. Jag hoppade av och gick hem istället. Svettades lite när jag kom hem, men det var mycket mycket mycket svalare och skönare att gå än att åka buss. 20 kronor åt skogen blev det helt enkelt. Men jag hade inte pallat att stanna kvar på bussen. Usch.

Haha.. Tatueraren hade rätt rolig musik som vi lyssnade på. Mongolisk strupsång. Mycket.. ehh.. annorlunda. Vet inte riktigt om jag kan sträcka mig till att säga att den var bra, men .. intressant och annorlunda. Och imponerande också för den delen. Hur man kan åstadkomma sådana ljud. Strupsång.

Undrar om jag ska ta en morot? Jag har fått ett "ätafleramorötteromdagen"-ryck. Så fruktansvärt gott. Jo, jag ska nog ta och skala en nu. Gott och nyttigt. Extra goda morötter är det. Ibland är inte morötter sådär goda, men de där är verkligen jättegoda. Mmmm. Ska nog skala två när jag ändå är igång.

Jag älskar rumpor. Mycket. Me like very much. Klämvänliga läckra rumpor. Ja tack. Har alltid varit en sådan där vars blick automatiskt åker ner en bit för att landa i rumphöjd om jag ser en snygg kille/man. Rumpor är bara så.. jävla sexiga helt enkelt. Inte alla förstås. Platta rumpor är tråkiga. Det ska finnas något att klämma på. Att greppa. Yummy-yummy. Helt enkelt. Heidi hjärta rumpor. Jeansrumpor. Jeans är nog det sexigaste en kille eller man kan ha på sig. Finns en hel del andra plagg som också är snyggt, men inget går upp mot en riktigt trevlig jeansrumpa. Jag tycker förövrigt att min rumpa ser bra ut i jeans. Min jeansrumpa är snygg. Det här är min blogg, jag får vara ego här. ;)

Morötter var det ja. Få se när Pernilla ringer. Får väl ha penna och papper redo utifall jag måste anteckna saker.

By the way så känner jag mig snygg idag. Glöm det jag skrev imorse om svullen och osnygg och vad jag nu vräkte ur mig. Det var då det. Nu är jag bara snygg. Slänger in en bild bara för det. Man kan ana svullnad under ögonen (för jodå, jag var svullen när bilden togs), men jag tycker ändå att jag är snygg.. hehe.. ;)


Måste givetvis slänga in en bild till. Som jag trixat med. Gillar den. Även om den är lite mysko och väldigt ljus. Ser glad ut iallafall och jo, jag är nog lite snygg där också. Nämen vadå ego idag? Jag? ;p

Inga kommentarer: