2005-09-18

Bright eyes

Lyssnar fortfarande på lugna favoriter. Garfunkel - Bright eyes. Den hörde jag hösten 2000 första gången. Jaja, jag vet. Var många låtar som jag hörde för första gången den hösten. Pinsamt att erkänna, men låtar som "Sparvöga", "Sol, vind och vatten", "Bright eyes", "Tro" och .. *tänker efter* .. Nog var det väl fler än så? Jo just det! "Mio min mio" och Mahna Mahna (som jag förknippar med ett lustigt minne) och några låtar till. Alla hörde jag på samma ställe. Är nog därför jag minns att det var då jag hörde dem första gången. Var ofta samma lista med musik som rullade runt runt runt. Svårt att inte minnas dem då misstänker jag.

Snart ska jag ut i stallet och mocka så att jag får det gjort. Sedan är det dags för städning och sådant där.

Ska bli skönt att åka hem sedan (om några timmar). Se om jag fått någon trevlig post (i fredags).

Fryser gör jag också. Ska nog ta fram en tröja med dragkedja som jag har i bilen och sätta på mig den också. Under denna stickade tröja. Då borde jag inte frysa ihjäl ute i stallet.

Kom på att jag drömde en dröm till inatt. Jag drömde att jag skulle bli utbjuden på restaurang av någon. Det var evigheter jag blev utbjuden på restaurang. Äter jag på restaurang så brukar jag få betala själv. Oftast. Jag har inte ätit på restaurang (nej, McD räknas inte..) sedan .. eh.. Ja, sen när? Det jag kan minnas såhär nu är middagen i Stockholm någongång i april, med ett helt gäng människor. Har jag ätit ute någongång sedan dess? Jag minns inte. Inte under sommaren iallafall. Åttonde juli åt jag i och för sig mat på en uteservering med någon, vilket kostade mig så mycket som ingenting. Det räknas. Som en utbjudning, tycker jag.

Nu. Ut i stallet.

Inga kommentarer: