2005-09-20

20:e september 2005.

Har just satt mig vid datorn igen efter att ha tittat på tv en stund samtidigt som jag skrev i min "riktiga" dagbok. Det är inte överdrivet många sidor kvar i den och jag får börja på en ny snart. Jag har en redan som jag skrivit några sidor i, den kan jag gå över till när den jag skriver i nu är fylld.

Nu borde posten ha kommit. Jag ska snart gå ut och titta om jag fått någon post. Igår fick jag ett enda kuvert, en räkning från Radiotjänst. Inte trevligt. I lördags fick jag som sagt 120:- av min mamma (kontant). Igår var jag ut till Rusta och mamma sa i helgen (i lördags för att vara exakt) att om jag åker ut dit så får jag gärna köpa lampor där till dem, lamporna kostar 99:- och jag ringde igår och sa att jag var på Rusta. Jag sa att jag kunde köpa lamporna för de pengar jag fick i lördags, men då får de gärna ta och flytta över nya pengar till mitt konto för det. Jag kikade in på internetbanken igår på kvällen och såg att de flyttat över 500 kronor. Inte 200 som jag väntade mig. Det var.. snällt. Såklart. Pengar är en bristvara i mitt liv för tillfället.

Idag ringde jag och avregistrerade mig från multimediakursen. Känns inte rätt att gå den.

Jag ska kila ut och titta om det kommit något post. Återkommer strax.

Givetvis mötte jag en granne när jag gick ut i mina rutiga (och sköna) pyjamasbyxor och en väldigt lång stickad tunika och med oborstat hår och allt. En granne jag aldrig sett förut. Jaha, så nu har jag sett fyra av mina grannar eller fem är det väl förresten. Då återstår bara att se resten. Typ.

Hade ett kuvert idag också. Det var dock ingen räkning, det var ett brev från La Redoute bara. Inget viktigt.

Vet inte vad denna dag har att erbjuda mig. Det vet jag sällan. Det brukar lösa sig, jag har alltid något att göra. Sedan kan man förstås ha åsikter om huruvida de saker jag sysselsätter mig med är vettiga eller inte. Att sitta vid datorn mest hela dagen räknas väl inte till "vettigt" - jag gör det ändå. Jag trivs med det.

Sitter och lyssnar på musik. Just nu är det "Fake vegetarian ex-girlfriend", dock är det i slutet av låten så snart spelas en ny. Typ nu. "Because you're so sweet".

Igår pratade jag med min kompis Eva över msn. Eva som jag gått i samma "klass" som i när jag läste till röntgensjuksköterska. Inte sett henne sen vi slutade skolan och fick sommarlov. Det var trevligt, hon är rolig att prata med tycker jag. Jag pratar med tre från min gamla klass. Lisa, Eva och Anna. Någongång kan det hända att man utbyter några ord över msn med Kiarash som också går i den klassen. Annars har jag ingen kontakt med min gamla klass. Kursare heter det väl på universitetet om man ska vara petnoga. Hur som helst, trevligt att ha kontakt med några iallafall. De trevligaste och roligaste om jag ska vara ärlig.

Inatt drömde jag mycket konstiga drömmar. Bland annat att jag kysstes med min fd sambo Anders lillebror (men blä, säkert bara för att Anders nämnde honom igår) hemma hos mina föräldrar. Sedan försvann han och jag såg Anders pappa jogga nere på banvallen med någon kompis (som visade sig vara min gudfar, vad han gjorde i drömmen vet jag inte, kanske för att jag träffade mitt gudbarn igår..?) och såg mig i köksfönstret (hur fan han kunde se så långt vet jag inte). Han vinkade och ropade att han ville prata med mig. Han sprang upp till mina föräldrars hus och han berättade att han skulle flytta ifrån sin fru M och sälja huset. Att han numera tillbringar nätterna hos den där andra kvinnan (sa aldrig vem det var). Jag ryckte på axlarna och tänkte "ojdå". Det trodde jag inte om dem helt enkelt. Senare i samma dröm var jag utomlands med Anders (och han gick naken i vattenbrynet..eh?) som kompisar och jag nämnde att hans pappa hälsat på en sväng för att prata lite. Han blev gravallvarlig och tittade på mig med tårar i ögonen och sa "jaha, och vad ville han då? Säga att han numera tillbringar nätterna på annat håll och att de ska sälja huset?" och så gick han iväg på toaletten. Jahaja. Där satt jag kvar och när jag gick ut från hotellrummet (?) ut på gatan så såg jag ett restaurangkök i byggnaden bredvid och de spelade på kastruller och grytor som hängde på krokar. De brukade visst göra så varje dag innan lunchrusningen satt igång. Det lät riktigt bra för att vara just kastruller och grytor. Knasiga kockar.

Drömde också att jag blev värvad som någon sorts torped. Den drömmen var verkligen invecklad och det är omöjligt att återberätta den. I samma dröm (då var jag inte torped än) satt jag högt upp i ett träd. Sisådär tio meter upp i trädet. DET var läskigt tyckte jag. Det var ett mycket högt träd. Förstår inte hur jag kom upp där, för under de grenar däruppe (där jag satt) så fanns det inga grenar. I drömmen tänkte jag "och hur fan ska jag ta mig ner härifrån då?". Det kändes läskigt. Det ordnade sig visst, för sedan fortskred drömmen som sagt.

Har lite huvudvärk idag. Vad ska det vara bra för?

Måste duscha. Inte nu på en gång dock, men senare.

Det där såret jag har mellan lillfingret och ringfingret (efter plommonplockande, grenjävlar som sagt) gör ont. Det går upp hela tiden och det vätskar sig. Nej, det varar inte - men det blir ändå någon vätska där emellanåt. När sårskorpan lossnar eller liknande. Ont gör det och svider om man får något i det. Såklart.

Känner mig rätt sunkig idag. Men äh, sådana dagar måste man också få ha. Igår kände jag mig snygg och i söndags kände jag mig riktigt läcker till och med. Hela dagen. Sådant är bra för ens självförtroende, att känna "jodå, jag är snygg!".

Tankeverksamheten lugnar sig sällan. Ibland stängs tankefabriken för att vila maskinerna, men öppnas kort därefter för att inte stoppa produktionen. En del av tankefabriken sorterar tankarna så att de hamnar i de rätta facken, en del av tankefabriken försöker hitta svar på frågor, en del av tankefabriken försöker hålla ostyriga tankar i styr, en del av tankefabriken försöker kasta tankar som inte hör hemma där, en del av tankefabriken ägnar sig åt att reda ut vad alla tankar betyder och en del av tankefabriken slöar i brist på annat att göra.

Men äsch, nu fick jag ett mail. Jag ska ta och svara på det nu på en gång, jag kan även strunta i det och då löser det sig av sig själv. Ett sista svarsdatum är satt (22/9). Lika bra att vara seriös och svara på det, inte bara skita i det. Jag är inte oseriös av mig, inte överdrivet ofta iallafall.

Sådär. Då var det fixat. Två rader till svar, det räcker för att få fram det svar jag hade på lager.

Varmt här, kan inte ha denna tjocka stickade tunika på mig längre. Det får bli t-shirt istället.

Mycket bättre. Jag svettas förövrigt inte om nätterna längre. Jag sover fortfarande med påslakan bara och det är lagom varmt/kallt/whatever. Tänker inte ens prova sova med mitt täcke, det vore samma sak som att be om att ligga och svettas vilket jag inte alls vill.

Jag har ont i nacken.

Känner mig svullen i ansiktet. Ska ta och se efter om det är så också. Det kvittar i och för sig, men jag vill se om det verkligen är så eller om det känns sådär utan anledning. Det vore irriterande.

Nu får det vara slutbloggat för stunden.

Inga kommentarer: