Snart här.
Mina föräldrar kan dyka upp när som helst nu. Ett läkarbesök tar inte all evighet. Mamma kommer utan tvekan att säga något om IKEA-kassen med rena kläder som står vid min byrå. Vore konstigt om hon inte gjorde det. Sist de var här så upptäckte jag (efter att de åkt) att mamma lagt upp mina toalettrullar (som annars ligger i sin förpackning intill väggen vid toalettstolen - nära och bra) på badrumsskåpet. Tur att det inte var slut på papper eller så när jag satte mig ner för att uträtta mina behov, eftersom jag upptäckte det när jag skulle ta papper. Känns smidigare att ha dem nära än på ett avstånd som kräver att man reser sig upp från toaletten och måste gå några steg och sträcka sig efter en ny rulle. Det tänkte hon visst inte på. Få se om hon låter bli mina rullar idag, som står intill toalettstolen där de ska stå.
Snart kommer det att börja regna. Förvånar mig inte eftersom de lovat regn idag. Japp där kom det, spöregn. Det vräker ner regn nu. Någon som står och häller stora hinkar med vatten ner på jorden från himlen.. Ungefär. Kul för mamma och pappa att spurta från bilen till denna byggnad. Hoppas de har paraply. Men herregud så det öser ner!
Toppen. Blir jätteroligt att gå till bilen (200 m ungefär) för att åka och handla. Iallafall om det fortsätter såhär.
Hur det nu än är möjligt - det började ösa ner ännu mer regn... och så lite till.. och lite till.
Lyssnar på radiokanalen Lugna Favoriter. Just nu är det "Wish you were here" med Rednex. Älskar den låten. Jag har sjungit med i den i bilen flera gånger och vid ett tillfälle orsakade det ett läckage i tårkanalerna. Om man säger så.. Går jättebra att köra bil med tårar i ögonen och rinnandes nerför kinderna. Verkligen. Men det var ett tag sedan, men inte överdrivet länge sedan.
Nu ska jag gå på toaletten och därefter plocka fram vattenkokaren och sådant där.
---
Uppdatering 15.40
De har inte kommit än. Tydligen tar det tid hos läkaren. Skulle i och för sig inte förvåna mig om de åkt iväg till diverse affärer när de ändå är hi stan och SEN kommer de hit. När de flängt runt halva Uppsala. Nåja, de kommer väl. Lär inte stanna så länge ändå hoppas jag, för jag och Lisa ska åka och handla och därefter ska jag laga mat. Är redan hungrig, men nu är det knappast någon idé att ställa sig och göra något för då kommer de väl inom fem minuter. Toppen. Hatar att inte veta när folk tänker dyka upp.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar