2005-08-12

Sent igen.

Tänker mycket på allt och inget. Jag ska krypa i säng snart och slötitta på tv tills jag somnar. Mycket effektivt sätt att bli trött på, att ligga ner utan glasögon (ligger trots allt nära teven så att jag ser eventuell text) och stänga av teven när ögonlocken börjar bli lite väl tunga. Då brukar jag sova gott sedan. Oftast iallafall.

Kvart i två. OZ började just, tittat på det då och då när jag inte kunnat sova. Sett det två nätter i rad, detta blir tredje. Om jag nu ser hela det vill säga, kanske slocknar innan det tar slut.

Imorgon öppnar studenthälsan igen. Jag tänker ringa och boka en läkartid och en tid hos kuratorn. Lika bra att vara tidigt ute, för tiderna går åt som smör i solsken senare i höst. Brukar vara så, har alltid gått en evighet mellan mina kuratortider till exempel. Kuratorn sa i våras att jag är välkommen tillbaka i höst om jag känner att jag behöver det. Klart som fan att jag behöver det, 2-3 gånger räcker INTE. Och det är vad jag har fått hittills. Att bara äta mediciner löser inga problem, det hjälper mig att må bättre och vara mer "stabil", men de kan inte ändra mina tankegångar och liknande. Nu var det länge sen jag tänkte "tänk om jag skulle ratta till vänster...". Det måste väl ses som att jag är på vägg åt rätt håll åtminstone? Jo, det tycker jag.

Nu är det sängen som gäller.

Inga kommentarer: