Resultatet.
Inatt fixade jag som sagt slingor i håret. Ljusa slingor för att liva upp mitt hår lite. Numera skiftar det lite i rött (sen toningen i början av maj! Sådant sitter i länge på mig), lite i min naturliga hårfärg (mörkblond ungefär) och så slingor som är mer eller mindre ljusa. En del är ljusare än andra, vilket är helt okej. Liv i håret ville jag ha och det har jag, även om blondering är hemskt mot ett hår. Så egentligen var hela idén idiotisk med tanke på att mitt hår sällan uppskattar när man petar i något dylikt i det. Hur som helst, jag är väl nöjd med resultatet. Hade jag inte varit det så hade jag gått och köpt en toning idag för att fixa till skiten. ;-)
Såhär blev det väl på ett ungefär. Försökte ta bilder där ansiktet också kom med, men det blev inte bra, jobbigt att inta ha en digitalkamera eller liknande. Min webcam får duga, hur håret verkligen ser ut är svårt att fånga på bild. Lättast vore om jag kunde visa upp mitt hår IRL, men det går inte för sig, dessa två får duga: 

Den översta bilden är lite mörk och mitt hår ser väldigt rött ut, men sådär rött är det inte IRL. Den nedersta bilden visar lite bättre hur min hårfärg egentligen är. Även om det där inte riktigt heller stämmer till 100%. Hur som helst, Ni får en hum om hur det är iallafall. Jag är nöjd som sagt.. :)
Någongång före klockan sex ska jag titta på en film. Jag ska också plugga en hel del idag. Jippi.
Imorse när jag vaknade (sista gången.. vaknade några gånger innan också) så tänkte jag direkt på att jag kanske får ett efterlängtat samtal idag. Fem minuter senare ringde telefonen och det var just det samtalet! Tajming, verkligen. Låg och pratade ett tag med min hesa kraxiga morgonröst och det var ett trevligt sätt att piggna till på lite i taget. Ligga och dra mig och prata i telefon, det tycker jag om.. Mysigt.
Jag borde verkligen städa härhemma. Ser förjävligt ut på golvet, kläder, en IKEA-kasse med ren tvätt (ja, fortfarande...) och en väska och sådär. En dammsugare skulle jag behöva, för det är dammigt bakom skrivbordet bland annat och dessutom är det svårt att få upp allt hår med en sopkvast. Jag tappar en hel del hår (ser ut så iallafall, jag har långt hår = det ser mer ut) och städar man inte på ett tag så ... Ja, gissa själva.
Nu tänker jag ta och äta något och sedan ska jag nog titta på filmen så att jag har det överstökat och därefter sätta igång med pluggandet. Idag ska jag läsa om nervsystemet. Ett kapitel jag behöver läsa noga.
"I miss your laugh,
I miss your smile
I miss everything about you
Every second's like a minute
Every minute's like a day
When you're far away"

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar