2005-08-05

Jag undrar.

Äsch, jag har ont i mitt högra lår. Precis, sådan där växtvärksliknande värk. Kommer sällan i båda låren samtidigt utan det skiftar lite de gånger jag får ont. Någon dag sedan var det värk i det vänstra låret. Jag är van vid min kropps beteende, den bråkar nästan alltid på något sätt. Idag har jag varit skakig till och från, händerna har skakat och det har känts allmänt konstigt i kroppen. Antar att det är den dåliga sömnen och för lite vätska kanske, men jag dricker mycket om dagarna. Inte så länge sedan tryckte jag i mig en stor kebabrulle, det var gott! Jag är lite svag för just kebabrullar och kände att jag ville ha en idag. Även om jag istället borde laga till ordentlig mat, men jag orkade inte idag. Det är bara andra kebabrullen denna sommar, så det är okej.

Började titta på "Hälsoresan", jag slutade med det nyss. Är inte på humör för en svensk film. Låter hellre bli än tittar bara för att jag inte sett den där. Har inte saknat filmen tidigare och lär inte göra det hädanefter heller.

Jag undrar vad jag har gjort för att få denna kropp? Som varje dag måste bråka på något sätt. Ibland lite och ibland mer, det är få dagar som jag är helt utan problem/bråk. Man tror att man klarat sig en hel dag och så får man någon värk någonstans sent på kvällen, som en liten "HAHA, du trodde du slapp idag!"-smäll på käften.

Käften ja, när jag duschade idag så skar jag mig. På kinden av alla ställen. Det gjorde ont. Det var ingen mesig liten reva utan en ordentlig, inte "bara" någon liten hårsäcksplutt som skadades inte. Nepp, jag fick in rakhyveln under skinnet till viss del. Det gjorde jävligt ont kan jag lova. Och varför hade jag rakhyveln uppe i nyllet? Det var INTE för att raka mig i ansiktet, jag hade rakhyveln mellan läpparna (skaftet mellan läpparna) medan jag kletade på mousse där jag skulle raka mig. Därefter gjorde jag en lite väl häftig rörelse när jag tog rakhveln så jag skar mig i kinden av bara farten. Det hade kunnat gå illa, blivit värre. Men jag reagerade snabbt och tog bort hyveln ungefär lika snabbt som den skar in i min hud. Usch. Ska aldrig mer hålla rakhyveln mellan läpparna när jag ska smeta in kroppsdelar med något när jag ska raka mig, får lägga ifrån mig den helt. Enkelt.

Jaha, nu ballade msn ur. Bara tre online, så jag antar att den ballade ur för fler än bara för mig. Vilket kvittar egentligen, har inte varit överdrivet mycket prat över msn idag. Pratat lite med Hanna i och för sig, Johanna likaså och Madelene, lite med Anders. Den sistnämnda mest för att fråga om han visste om pizzerian tar kort och för att skicka över "gula gubbar" som Hanna hade skickat till mig tidigare. Ungefär. Wohoo.. Nu fylls listan på med personer som kommer online. En hel drös med människor som alla snart kommer att stå som "Inte vid datorn" för så står de flesta. Inklusive jag just nu. Men oftast är jag vid datorn, trots att det står tvärtom där..

Nu ska jag roa mig med lite.. annat en stund.

Inga kommentarer: