Halvvägs.
Man kan väl säga att jag kommit halvvägs med städningen. Det jag har kvar är att sopa och moppa golvet, torka damm, sätta dit nya sängkläder i sängen eftersom jag slängt de gamla i tvättkorgen. Ja, det är det jag har kvar. Att duscha blommorna också kom jag på, mina behåar har jag börjat tvätta. De ligger i blöt nu en stund innan jag ska ta mig an dem mer på allvar. Gillar inte att tvätta för hand. Det är tråkigt.
Ooh. Kanske skulle ta och ställa mina pocketböcker i den ordning som jag vill ha dem i bokhyllan? Det har jag nämnt lite då och då sedan jag flytttade in för snart tre månader sedan, det har inte blivit av än. Lättare att hitta böckerna om de står som jag vill. Egentligen behöver jag en skiva till att sätta in i min lilla hylla. Jaja, när ekonomin tillåter kanske. Jag hade förövrigt velat skaffa nya glasögon i höst. Men det lutar nog åt att det får bli i vår istället. I höst kommer jag att få leva på ett halvt studiestöd, eftersom jag ska läsa på halvfart. Det ska gå det också. Kommer inte att lägga pengar på onödiga utgifter. Det lär i och för sig inte bli ett problem, svårt att lägga pengar på onödiga uppgifter om man inte har pengar. ;p
Skulle tro att det är dags för det där sista rycket nu. Så kan jag ta en dusch sedan och snygga till mig lite. Ska nog ta en extra lång dusch, sugen på det. Helst skulle jag vilja ha sällskap, för att kramas i duschen. Mysigt.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar