En måndagkväll.
Bara för att jag tänkt börja skriva så ser jag att jag inte ställt in matlådan i kylskåpet, maten jag ska äta till lunch imorgon. Lika bra att jag ställer in den på en gång, jag vet hur bra minne jag har och risken finns att den står där och torkar ihop och blir äcklig. Sådär, nu står den i säkert förvar i kylskåpet. Passade på att ta med mig några bitar/skivor Noblesse därifrån. Noblesse är gott, jag älskar Noblesse.
Det är obeskrivligt skönt att vara hemma igen. Jag går omkring i underkläderna och har det bra. Teven står på, självklart tv3 som är igång. Jag har saknat trean i en vecka nu och idag har jag äntligen fått titta på program som jag tycker om att titta på, väntar på att Sex and the city ska börja. Jag gillar det programmet, rätt roligt. :-)
Om man bortser från att jag ser ut som ett vrak idag på grund av att jag är svullen under ögonen och dessutom mörk där så mår jag toppen. Det känns lyxigt, att få känna sig glad. Inifrån och ut. Varm inombords. Härligt. Ibland måste jag nypa mig i armen och det gör ont, jag drömmer inte. Allt är verkligt. Helt otroligt.
Jag ska nog ta och roa mig lite med.. *harkel*.. En "kompis" som jag saknat i en vecka nu, som jag redan idag plockade fram ur min låda bredvid sängen för att hälsa på och prova om den funkar som den ska fortfarande och det gör den sannerligen. Mina gamla rosa trotjänare. Den får mig att vibrera, bokstavligt talat. ;-)
Det var allt, iallafall för tillfället. Eller nej, jag kan passa på att nämna att jag beställde böcker från cdon.com igår, pocketböcker givetvis eftersom jag är pocketoman. Köpte bland annat Liftarens guide till galaxen - alla fem delarna i en pocket för futtiga 39 kronor! Ett bra köp måste jag få lov att säga. Alla böcker förutom en kostade 39 kronor, tre pocketböcker för 99:- och sedan köpte jag en eller två utöver det. Minns inte riktigt. Det ska bli kul att få hem lite nya böcker, jag har en enda oläst bok härhemma och det räcker inte.
Hoppsan, tittar på Extreme home makeover och det där huset blev riktigt snyggt. Lyxigt värre, men jag kan inte låta bli att undra hur mycket elräkningen kommer att kosta för familjen? Det tänker jag på varenda gång jag ser de nya husen som de bygger upp så tänker jag "jaha, de får allt gratis, men sen då? El/vatten/övrigt?". Dyrt kan jag tänka mig.
Men nu är det dags för tv.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar