2005-08-09

Borde inte jag?

Det är friidrott på tv (som om någon missat att det är VM), friidrott innebär en massa muskulösa män (och kvinnor). Borde inte jag dregla över dem? När de spänner sina stora muskler och är snygga? Men jag gör inte det. Förut skulle jag titta på friidrott bara för det, för intresserad av friidrott annars är jag inte. Nu? Nej. Kastar en blick mot teven emellanåt och känslan jag känner när jag ser alla de där männen är "jaha?". Borde inte jag, som i stort sett hela mitt liv inte haft svårigheter med att spana och dregla och vila ögonen på ögongodis, bry mig mer? Jag menar, TITTA kan man göra, men gör jag det? Nej, inte på det sättet. Jag bryr mig inte, är inte intresserad, känner inte för det. Jag ser knappt snygga män om de inte passerar mitt framför nyllet på mig. Min spanar-radar är avslagen sedan några månader. Den är rentav ur funktion och jag har inte ens tänkt tanken på att laga den. Varför skulle jag? När det finns något som är så mycket bättre ...

Sitter och äter en rågkuse och en risifrutti. Sen frukost. Rågkusen fick ligga framme inatt för att bli sådär mumsigt hård till frukosten idag. Det är då de är som godast tycker jag, med ett tjockt lager av smör på. Idag har jag på en ostskiva på båda halvorna också, för att jag var sugen på det. Mycket värdefull information det här..;-)

Inatt har jag sovit dåligt, riktigt dåligt. Somnade efter halv tre och vaknade så många gånger att jag inte ens orkar tänka efter hur många gånger det blev. Drömde konstiga och jobbiga drömmar och jag vaknade i vanlig ordning svettig några gånger. Det är inte ens varmt här i lägenheten! Tycker inte om det där. Irriterande.

Idag borde jag få trevliga saker med posten, två nya stavar som jag beställde ett par dagar sedan. De blev visst skickade igår och det vore trevligt om de kom idag eller imorgon. Jag har visserligen mens och sådär, men jag vill ändå ha dem. Nyfiken på hur materialet känns och sådär. Denna gång är de båda helt utan vibration och de är av något jellymaterial - ena hårdare än den andra. Kände för att utöka mitt lager av sexleksaker helt enkelt.. ;-)

Denna månad har jag gjort av med mer pengar än jag egentligen tänkt göra av med. Jag ska betala mitt bokpaket idag och så det som borde komma med posten idag (få se om jag orkar hämta det idag om det kommit alltså). Terminsräkningen betalar jag om jag känner att pengar finns för det. Annars betalar jag den i slutet av månaden, den ska ändå inte betalas förrän i början av nästa månad. Jag hoppas jag får den sista tusenlappen av Anders denna månad, som han är skyldig mig. Får inte överdrivet mycket lön eftersom jag bara jobbade 20 timmar förra månaden och csn-pengarna kommer inte förrän skolan börjat och sådär. Kan ta upp till en vecka efter skolstart..

Jag tycker att stavhopp ser läskigt ut. Att lita på att man kommer sådär högt upp med hjälp av en lång stav och lita på att man inte faller åt fel håll. Usch. Sådant där är jag för feg för. Fegis-Heidi.

Nu. Fortsätta äta frukost. Sedan hugga tag i boken och läsa om Sinnena.

---

Uppdaterat strax efter tolv.

Alltså.. 1100:- . Det är den nionde idag. Jag har betalat bokpaketet. Jag ska betala 300:- inom de närmsta dagarna. På torsdag ska jag handla på ica maxi för att jag ska göra en smörgåstårta till Linneas dop på lördag och dessutom köpa en present till henne. Det betyder att för 800:- ska jag köpa grejer till tårtan (blir inte så dyrt dock), köpa en present (blir inte heller dyrt..) och leva resten av månaden. Skrattretande. Tur att jag har frysen full med mat och en jäkla massa nudlar som legat och skräpat i två månader, har bara ätit det en gång. Dessutom har jag 75:- i presentcheckar på ica som jag inte använt än. Jag har saft och juice att dricka, jag har fiskpinnar (över 20 stycken) i frysen, nästan två kilo makaroner, ett kilo ris, köttfärs i frysen, krögarpytt (som jag ska äta idag), potatismospulver, köttbullar och falukorv i kylskåpet. Sååå, jag klarar mig. Trots allt. Behöver inte hämta ut mediciner, p-piller har jag till exempel för sex månader till, Zoloft har har så det räcker till Oktober och propavan har jag också, femtio tabletter och det räcker l ä n g e. Så, vad klagar jag på?



Inga kommentarer: