En uppdatering.
Söndag, redan? Den här dagen har verkligen bara rusat förbi, ändå har jag inte gjort något speciellt idag. Imorse klev jag upp någongång före elva, låg och drog mig länge - bara för att jag kunde. Tidigare i veckan har jag klivit upp mellan kvart över sex och sju varje morgon. Med undantag för igår då jag vaknade strax före åtta, min brorsdotter Engla sov nämligen här då och hon vaknade strax efter mig. Bara att kliva upp och lyfta över henne till min säng för att vi sakta skulle piggna till tillsammans. Hon är två år och helt underbar!
Bland det första hon sa (hon pratar mycket) var "Heidi Engla bada jaa". Hon syftade då på fredagkvällen, då vi badade badkar tillsammans och det var en massa bubblor och det var roligt. Hon verkar förövrigt vara tuttfixerad, för hon var bara tvungen att ta mig först på vänstra bröstet och klämma till en gång och sedan det högra. Igår när vi åt frukost så hade jag pyjamasbyxor och t-shirt på mig, då gick hon och hämtade min bh och sa "Heidi" och räckte den till mig. Jag drog upp tröjan och skulle ta på mig den, då tog hon tag i mitt vänstra bröst och drog! Skitunge, det gjorde till och med ont! Nåja, på med behån och hon såg att det var en rosett mellan kuporna och därför drog hon upp min tröja och skulle peta på den och prata om den (vad hon sa vet jag inte, hon är som sagt två år och man ska vara glad om man förstår ens hälften av det hon säger.. *ler lite*). Hämtade henne i fredags runt fem, sådär bara för att. Jag saknade henne och ville umgås med henne på egen hand, så det var bara att hämta hit henne och så fick hon sova över.
Hon stannade här till runt tolv igår, då tog vi vagnen och traskade hem till henne. Min bror satt ute på gräsmattam med Saga under ett parasoll, på en filt. Sedan råkade jag visst vara där till sex på kvällen. Då gick jag hem och bytte om och gick tillbaka dit för att jag och Sami skulle ta en varsin unge i en varsin barnvagn och gå iväg till en som de känner (som är vän till alla mina bröder och jag har känt honom hela mitt liv också) för att umgås. Bland annat dricka öl (vilket mina två bröder gjort under halva eftermiddagen redan..) och sjunga karaoke. Ena brodern cyklade hem till sig och hämtade cider till mig, fyra stycken 33 cl (4,7%). Inte druckit sen i februari pga zoloften, men igår så gjorde jag det och det var helt okej. Kändes inte konstigare än vanligt så att säga. Jag kände av dem kan jag säga.. Jag dricker så sällan och är lättpåverkad så det var inte konstigt. Jag lekte med barnen och pratade med mina bröder och med honom som vi var hos och hans döttrar (åtta och.. ehh.. 5-6 år gamla kanske?). De satt i soffan/fåtöljerna och sjöng karaoke, mina berusade bröder alltså. Jag vägrar sjunga bland folk så jag ville inte. Dessutom kunde jag inte låtarna.. Men hej och hå, till slut sjöng till och med jag. "Två av oss" kan jag, dessutom fanns det text och då blir det lättare (öh, såklart). Fattar fortfarande inte att jag sjöng. Den och någon låt till, tillsammans med bröderna. Sedan satte de i en skiva med barnvisor (karaoke) och då kunde jag sjunga med i varenda en. De är ju så enkla så att till och med jag kan dem. ;p
Gick hem så att jag var hemma till tio. Surfade lite, åt godis, åt mackor, drack vatten och tittade på tv. Somnade på soffan efter middag och vaknade till före tre och gick jag till sängen istället.
Idag har jag som sagt inte gjort så mycket. Mest tagit det lugnt och bråkat med internet och skrivaren. Denna dumma sega jäkla dator vägrar skriva ut sådant som finns i pdf-filer. Totalvägrar. Vilket är irriterande eftersom jag verkligen vill ha papper utskrivna som finns i just en sådan fil. En massa instuderingsfrågor till tentan som är om strax över tre veckor. Får fixa det på annat sätt.
Har varit ut till min bästa vän Hannas föräldrar idag, för Hanna med familj är där nu över helgen och hälsar på. Äntligen var Linnea vaken så att jag kunde gulla med henne! Mitt gudbarn hade myket att berätta för mig där hon låg på rygg på köksbordet. Log, drog mig i håret, pratade och var hur söt som helst! Hon har extremt mycket hår, riktigt mörkt och stora fina mörka ögon och vacker hudfärg. Hon är fruktansvärt söt, lilla Linnea. Snart tre månader, tiden går fort som sagt. Verkligen. Fick gosa och klia en hel del på Kita också, Hannas sambos hund. Dobermann. Hon är rätt flummig, men söt. :)
Jag är förövrigt pilsk. Det här är väl för mycket information, men idag i duschen tillfredsställde jag mig själv för första gången denna vecka. En hel vecka har jag varit utan sådant, inte ens smekt mig litegrann eller dylikt. Men idag blev det så, med trevliga fantasier i tankarna. Härligt. Jo, jag är en sådan där sextokig typ som älskar sex. Framförallt bra sådant, som jag upplevt.. inte alls länge sedan. Inte länge sedan - men ändå för länge sedan känns det som. Jag vill NU!
Nu ska jag surfa vidare, har ändå inget vettigt att skriva om. Ville mest bara uppdatera lite om vad som hänt under helgen.
Just det.. Jag kom på mig själv att skriva i blogg.se och logga in där. Kom inte på mig själv förrän jag tryckte på "nytt inlägg" och tänkte "men va fan, det är på svenska!" och loggade ur eftersom jag insåg att jag loggat in på "fel" blogg. Snabbt loggade jag in här istället och som Du ser, jag har petat ihop ett inlägg nu..:)
Du - kom hit så jag får sätta på dig litegrann!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar