2006-03-22

Strumpor med flames.


Het - hetare - hetast.

Svart bh, svarta string och grå/blåa strumpor .. med flames. Yeah baby, I'm so sexy. ;)

Eller hur var det nu igen, strumpor med flames går iallafall inte jag igång på kan jag meddela. Men av de strumpor som finns i min strumplåda så var de här de skönaste/vettigaste (något säger mig att jag måste tvätta i helgen ja). Saksamma vad man har på fötterna. Helt enkelt. Här är de finfina strumporna:









Finfint. Jag är i bra skick idag känns det som. Håret känns bra. Kroppen är insmörjd och är därmed mjuk och go. Mina naglar är sådär lagom långa och eftersom jag inte tänkt klippa dem idag, så målade jag på lite genomskinligt nagellack istället så att de blir snäppet starkare än vad de redan är. Alltså för att de inte ska kunna vika sig alltför lätt. Mina ben är lena och nyrakade. Övriga kroppsdelar som ibland "kräver" rakning är rakade också. Det var ju bara två veckor sedan jag ens var i närheten av ren rakhyvel sist. Lat? Oh yes. Ibland ids jag helt enkelt inte att bry mig om sådant där. Men idag är jag snygg ända in på skinnet. Typ.

Klockan är tio i fyra. Jag måste ta en titt på hur mycket mynt jag har. Snällasnällasnälla säg att jag har 20 kronor så att jag slipper cykla till stan när det är så halkigt och snöblaskigt som det är. Jag ska rentav kolla det nu, annars blir det bråttom senare om jag inser att jag inte har något val och måste cykla ner på stan. Blä.

Jahaja. Jag hade elva kronor i fickan på min väst från igår. Och jag hade (det visste jag) sju kronor i en burk och så fick jag ta fyra femtioöringar från min petflaska med mynt. Då är jag uppe i 20 kronor. Perfekt. Den där petflaskan med mynt innehåller enkronor, femmor, tior och femtioöringar - men det är endast femtioöringarna som man får ut om man nu prompt ska ta mynt. Det är just därför jag samlar mynt i en petflaska, för att få ut dem (övriga förutom femtioöringarna då) måste jag skära upp flaskan. Vilket jag inte tänkt göra förrän det är mycket mer mynt än sådär i den. Mycket smidigt.

Nä, om man skulle ta och kolla hur bussarna går och därefter dra på sig lite kläder? Jeans och en blå kortärmad tröja/topp. Jag har andra byxor än jeans också förstås, men .. Jag gillar jeans mest. Jeans funkar till allt. Det är snyggt, bekvämt och passar i de flesta lägen. Dessutom känns det bättre att ha jeans när det är kallt än att dra på mig något annat byxpar som känns kallare mot huden. Helt enkelt. Nåja. Oviktigt.

Smink? Orkar inte.

Men äsch, nu började jag frysa. Helt klart läge att leta upp kläder. Jag är relativt nyduschad, därför jag inte klätt på mig mer än det jag nämnde i början av inlägget.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohh, hot mama! ;)
Coola sockor!