2006-01-24

Lite snabbt sådär.

Jag trodde det var min lönespecifikation som kom med posten idag och så var det bara kontrolluppgifter från arbetsgivaren för 2005 det var. Typiskt. Men lönespecifikationen kommer väl imorgon kanske. Vad vet jag.

Fick också ett lösningshäfte från cdon som jag ska skicka tillbaka nästa gång jag går till ica. Jag behöver inte det kom jag i underfund med när jag bläddrade igenom det. Fullständigt onödigt. Så, tillbaka ska det. Det blir andra saken inom en vecka som jag skickar tillbaka i sådana fall, men vad göra liksom? Onödigt att lägga ut pengar på något man ändå inte kommer att använda överhuvudtaget. Avbeställde en sak igår dessutom, för att den ändå inte kommer att komma än på ett tag. Jag måste ner på stan och inhandla det häftet denna vecka.

Nu ska jag tömma urinblåsan som redan innan samtalet till csn gjorde sig påmind. För jo, jag ringde till csn idag och frågade lite saker. Jag vet att jag har rätt och inte gubben jag mailade med (som jobbar på skolan..) igår. Nu har jag fått det bekräftat. Jag ska inte höra av mig till honom igen utan vänta med det. Jag fick ett direktnummer till kvinnan jag pratade med och ska imorgon ringa till henne när jag vaknar (inte för tidigt dock, då är hon tydligen inte där. "Inte bra på att ta mig hit tidigt" sa hon och skrattade), så ska hon kolla om det kommit in en registrering om studier från skolan. Om inte, så ska jag maila gubben och säga hur det ligger till. Att jag varit i kontakt med csn och lite sådär. Om han inte köper det jag säger så skulle jag ge hennes direktnummer till honom så att han kan ringa dit och kolla att det jag säger stämmer och sådär. Få det bekräftat. För jag har rätt till 100% i den här frågan. Helt enkelt. Om att lämna studieförsäkran och sådant. Jag har gjort allt jag kunnat.

Plugga ska jag. Nu strax.

2 kommentarer:

deeped sa...

Sweet. Du är taggad: http://deepedition.blogspot.com/2006/01/taggad-2.html

Heidi sa...

Oh my God. Jag trodde jag skulle klara mig undan den där, har läst om den hos andra nämligen. :p