En pluggdag.
Fredag. En vecka kvar till tentan. Det innebär pluggande. Varvat med hundgos/hundkliande/hundpromenader/matintag. Hundarna stannar ytterligare två dagar, kanske till måndag beroende på hur det går för ägarna med hundarna i Göteborg.
Jag tror att jag dör snart. Någon av hundarna (Breeze tror jag) har hemska gaser i magen och de är fruktansvärda och jag får kippa efter andan med jämna mellanrum. Det går inte att beskriva dem. Men trevliga är de inte.
När man talar om trollen.. Nu kom Breeze och petade mig i ryggen och ville sitta i knät en stund. Om jag är tyst när hon går över till mitt knä så reagerar inte den andra hunden. Men om jag säger "vad vill du?" till Breeze så kommer genast Babben och är svartsjuk och ställer sig med tassarna i mitt knä så att jag måste klia på båda. Nu ligger dock Babben under skrivbordet igen och Breeze står i fönstret och tittar ut.
Plugga var det ja. Man kan väl diskutera hur bra det går att koncentrera sig. Jag kan inte riktigt sitta i sängen och läsa för då kommer minst en hund och stör mig. Att läsa vid datorn blir bökigt. När jag borstade tänderna igårkväll så tänkte jag "hm, sitta härinne på golvet på en kudde och läsa..?". Löjligt. Nog för att det skulle vara effektivt i och med att de inte tar sig in där. Däremot ligger de båda (eller iallafall Breeze) utanför dörren och väntar varje gång jag går in på toaletten och stänger dörren efter mig. Gör man misstaget att ha dörren på glänt när man ska kissa (för att hundarna ändå ligger och sover) så kan man vara säker på att åtminstone en av dem kommer in där och lägger sig på badrumsmattan medan man uträttar sina behov. Hm.
Hur som helst. Pluggar gör jag. Vet inte hur det kommer att gå på tentan men jag hoppas på att åtminstone skrapa ihop till ett godkänt. Tacksåmycket. Det vore bra.
Nu kom Breeze igen och petade mig i ryggen. Men när jag inte reagerade så gick hon och lade sig. Jag ska ut och gå med dem om en halvtimme ungefär.
Jag kom av mig. Helt. Nu är klockan plötsligt kvart över två och om en kvart tänker jag gå ut med hundarna så att de får uträtta sina behov och röra på sig. Så sover de gott sedan igen och jag kan plugga utan att de tigger om min uppmärksamhet så att jag slits mellan att plugga och att ge dem uppmärksamhet. Ibland går det dock bra att läsa och klia samtidigt. Dock inte om båda vill bli kliade samtidigt. Det funkar inte så bra nej.
I övrigt så är jag myssugen. Inget ovanligt och inget nytt med andra ord.
Nu ska jag plugga i en kvart och sedan byta om till jeans och gå ut.

2 kommentarer:
Gick inte att kommentera först hos dig...jaja :) hoppas det går bra med plugget...för mig går det dåligt :(
Plugga en kvart och sedan gå ut med hundarna. Jojo. Så blev det inte. Men ut med hundarna har jag varit. I en timme.
Och nu är det pluggdags.. Wohoo..
Skicka en kommentar