2006-01-12

Dagen före.

Paus i tentapluggandet. Det är dags för mastodonttentan imorgon. Anatomi & fysiologi. Jag längtar inte. Jag vill bara att det ska vara över så att det blir helg någongång. Efter elva-tolv imorgon kan jag andas ut. Klockan åtta är det dags att skriva tentan, kort därefter vet jag på ett ungefär hur det kan tänkas gå på tentan. Då jag tittar igenom alla häften med frågor. Ett häfte brukar vara 2-3 papper. Och det är väl runt tio häften oftast.

Det flyter på. Med pluggandet. En del saker känner jag att jag har koll på. Andra saker känner jag att jag har mindre bra koll på. Givetvis. Så är det väl alltid. Det kan gå hur som helst imorgon.

Mitt hjärta slår lite tokigt emellanåt. Ganska ofta. Det har det gjort de senaste dagarna, värst igår och idag. Jag tog nämligen min sista Zoloft-tablett i helgen som var. Det är inte det att jag har slut på tabletter, men eftersom jag bara tar 25 mg varannan dag så känns det inte direkt i kroppen om jag missar en extra dag. Om det råkar gå två dagar mellan tabletterna så reagerar inte kroppen så mycket på det. Men nu har kroppen varit utan längre än så och den börjar bete sig underligt. Precis som förra gången. Det där var fel, inte precis som förra gången - det var mycket mycket värre då. Den här gången är det "bara" hjärtat som fjantar sig.

Hade planerat in en joggingrunda idag. Men jag skippar det. Jag har dock fått tummen ur och gjort sit-ups tidigare i eftermiddags. Närmare bestämt sextio stycken. Samma antal som i tisdags.

Jag kämpar emot att lyfta luren och beställa pizza. Det vore toppen med en pizza nu, men jag tänker inte beställa en. Tänker inte falla för den frestelsen. Jag känner inte för att slänga ut pengar på det helt enkelt. Jag tänker istället värma på köttbullar. Det är bättre än en flottig pizza. Vesuvio med bearnaisesås till på sidan av. Det skulle jag beställa om jag skulle beställa pizza, men det ska jag alltså inte.

Imorgon är det fredag den trettonde. Vilket utomordentligt bra val av dag att skriva en tenta på. Just fredagen den trettonde brukar inte innebära otur för min del. Det har det aldrig gjort.

Snart fyller gullungen Saga ett år. Närmare bestämt på måndag. Tiden går fort.

Igår lade jag mig i sängen 21.15, tittade på tv till 22.40 och stängde därefter av teven. Låg vaken och tänkte till strax efter midnatt och somnade sedan. Tänkte på en massa olika saker, som ändå bara har med ett enda ämne att göra. Eller hur man nu ska uttrycka sig. Nej, det var inte sex jag tänkte på. Även om tankar om det förekom också, men knappast hela tiden.

Nästa helg är det dags att vara hundvakt igen, denna gång blir det dock ute på landet där hundarna bor. Och fler än två hundar dessutom. Dessutom skulle det visst bli dubbla promenader då hundarna då är uppdelade i två "läger" där då. Löptikar och annat brukar resultera i sådant nämligen.. Som inte kommer överens med alla hundar och liknande. Det går det med. Extra mycket motion blir det helt enkelt.

Tänker en hel del på den kommande hösten. Vad jag ska göra då. Jag tror jag vet vad jag vill, som jag kikade in på redan förra året. Som bland annat innehåller ämnen som jag läste om mycket i somras när jag försökte reda ut det här med vad jag vill och inte. Men det lades på is. Dags att ta upp det igen kanske. De där tankarna och planerna. Möjligt. Få se vad det blir. Behöver knappast bestämma mig än. Är några månader kvar tills man ska ha skickat in ansökan och sådant där.

Dags att värma köttbullar antar jag. Innan jag lyfter luren vare sig jag vill eller ej. Om jag värmer köttbullar så har jag inget val och jag kan inte äta både köttbullar och pizza. Glöm det.

Förövrigt är jag kall om händerna och fötterna. Som alltid.

Inatt gifte jag mig också. Med en man som var strax över 80 år. Borglig vigsel klockan ett (13.00, vad det var för dag vet jag inte). Med endast föräldrarna närvarande. Runt tolv fikade jag med honom på Konsum först. Sedan hem till mina föräldrar runt halv ett för att berätta att jag skulle gifta mig vid ett och att de lär ta på sig lite finare kläder. De visste inte ens om att jag hade den där snubben. Snabba ryck. Filmen jag tittade på igår innan jag stängde av teven innehöll bröllop (filmen slutade med det). Men en man över 80 år? Snälla någon. Undrar om det kom av att jag igår pratade med en fd klasskompis på msn som jag inte pratat med på länge och jag nämnde att jag minns när hon berättade om sin fd. pojkvän (nyligen gjort slut..) och hans ålder. Och jag tänkte "hoppsan" om åldern. För jag trodde hon var yngre än vad hon var, hon fyllde 28 år igår. Så ehh.. Skillnaden var inte stor alls egentligen. Nåja. Kan också vara att Sture ("morfar") är strax över 80 år och jag tänkte häromdagen att jag måste ringa honom snart. Att det var därför jag drömde om någon som var så gammal.

För ärligt talat, jag är 21 år - jag vill INTE ha en karl som är 80+, det är en sak som är säker. ;)

Köttbullar var det ja.

Inga kommentarer: