2005-10-05

This night.

Att ligga i soffan med en varm mysig (knubbig) katt som ligger på rygg och sover i ens knä och drömmer så att benen och svansen rycker till emellanåt är mysigt. Nu är katten ifråga här dock och knorrar och buffar på mig. Sällskap i sängen ikväll igen, utan tvekan. Två (katt)killar och jag. Nu lade han sitt huvud på min högra handled så det är lite svårt att skriva. Men jag använder ändå båda händerna. Sötiskatter. De älskar mig.

När jag låg där i soffan och tittade på reklam så.. blundade jag efter en stund. Jag blundade för att jag plötsligt blev tårögd. Plötsligt dök en massa gamla spöken/minnen upp. Tott (den andra katten) är skrämmande lik Pjatten. En före detta pojkväns katt. Pjatt och jag hade en underlig relation, men underbar katt är han. Var han. Inte sett honom på över två år nu. Saknar Pjatten. Tuuut.. En sak mellan mig och Pjatten. Jag minns en gång under våren 2002 då jag och dåvarande pojkvännen låg i sängen (innan sovdags?) och pratade. Vi sa att om det någongång skulle ta slut så ska vi fan ha delad vårdnad på katterna. Han hade en till nämligen, Max. Gammal katt. Han är numera död dock.. Pjatten lever skulle jag tro. Jag vet inte. Jag fäster mig rejält vid djur ja. Och ser jag en katt som liknar Pjatten så hugger det till i hjärtat av saknad. Jag kan inte hjälpa det. Tott är väldigt lik Pjatten som sagt. Vilket stundvis är jobbigt. Kom också att tänka på andra minnen. Det känns som om denna natt är en sådan där.. "ligga och torka rinnande tårar innan sömnen kommer"-natt inatt. Fan. Det var å andra sidan länge sedan jag hade en sådan natt. Ska nog skriva lite i min dagbok innan jag sover.. Behöver det. Jag har den med mig och har inte skrivit en rad än. Men nu vill jag det.

Knoll/Knubbisen har tangentbordet som kudde. Jag tar det som en pik.

Gå och lägg dig Heidi. Bättre än såhär blir det knappast idag. Imorgon är en ny dag. Nya friska tag. Bullshit visserligen, men positivt tänkande skadar inte har jag hört.

Jag kan inte ens titta på katten för då jamar han till och flyttar sig lite närmare mig. Just nu har han högra tassen på Deleteknappen. Tjohej.

Dags att sova. Hanna har redan lagt sig. Jag ska bara borsta tänderna och sådär. Sedan sova. Jag och katterna. Enda sovsällskapet jag har haft sedan ... juli. Katter är ett mysigt sovsällskap.

Inga kommentarer: