Måndagkvällen.
Lisa åkte nyss hem. Hon dök upp kanske fem över nio stressad som en tok. För att se Cityakuten här hos mig. Vi är båda besatta av det ja. Sedan tittade vi annat som sändes och hon cyklade hem och hämtade mackor. Sedan åt hon räkmackor (jag hade nämligen räkor i frysen som jag inte vill ha, majonnäs och ägg fanns i kylskåpet) här och jag proppade i mig fyra kanelbullar som hon tagit med sig hemifrån till mig. Mycket omtänksamt av henne! Igår åt jag åtta bullar hos henne, idag fyra. Om jag gillar bullar? Eh, lite kanske..
Idag såg jag av en slump (på www.tv.nu medan Lisa var på toaletten eller hur det nu var) att Orlando Bloom skulle vara gäst hos David Letterman. En sådan sak kan man inte missa. Nej, det går bara inte. Jag har förut missat när han varit där, vilket irriterade mig en hel del ja. Men nu så. Han är snygg, men har ett riktigt fult skratt. Vilket är rätt roligt, just för att han är så jäkla läcker i övrigt och så är hans skratt hemskt. :p
Var ner på stan med Lisa idag som sagt. Köpte biljetter till Härken-släppet. Så på lördag blir det festande för min (våran) del. På fredag också tydligen, för Lisa ska ha födelsedagsfest på fredag (dock fyller hon inte förrän nästa vecka, men jobbar då så därför är festen denna helg). Jösses. Fest två dagar i rad. Det har jag ärligt talat aldrig varit med om förut. Är inte direkt känd för att vara en partypingla. Är jag väl inte nu heller, men jag kommer ut bland folk åtminstone. Två dagar i rad. Vi åt på McD och så köpte Lisa balsam på Kicks och därefter gick vi till systemet för att jag skulle köpa rusdrycker. Helt enkelt. För jag har då inga ärenden ner på stan senare i veckan, lika bra att passa på när jag ändå var där idag. Sist jag var på systemet så behövde jag inte visa leg (för första gången..) och idag på McD sa jag till Lisa att idag är en "visa leg"-dag. Det var det också. Inte oväntat. För jag ser inte så jäkla gammal ut nej. Jag är futtiga 21 år. Ser inte så mycket äldre ut än så heller.
Har idag betalat min hyra och den där räkningen på 60 kronor. Telefonräkningen och mobilräkningen som lär komma vilken dag som helst får jag betala när jag fått lön från hundvaktandet. Sedan är jag pank. Igen. Jag börjar bli van vid det. Får väl låna 500:- av pappa eller något så att jag kan fylla på matlagret ordentligt så att det räcker ett bra tag.
Jag trodde allvarligt talat att jag skulle klara mig från tårar idag. Men nu kom de. Välkomna, trodde nästan ni glömt bort mig älskade vänner. Tårarna. Slå er ner, känn er som hemma. Behöver väl inte berätta var kinderna är, som ni ska rinna nerför, är någonstans? Ni hittar själva? Bra. Hoppas ni får en trevlig resa ut från mina ögon. När ni väl lämnat ögonen kan ni inte ta er tillbaka. Så rinn på egen risk. Helt enkelt.
Jag orkar inte skriva mer nu. Här tar det stopp.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar