2005-09-11

Uppsala

Hemma i Uppsala igen nu. Trött som fan och duschen jag tog direkt när jag kom hem var underbar.

När jag stod och diskade upp efter mig så kom familjen hem. Pernilla med familj alltså. Sjuka hela bunten, Pernilla var det värst med (feber osv), Pelle var inte heller riktigt kry och inte lilla Nikkie heller. En mycket trevlig semester, blev sjuka natten till lördagen/under lördagen. De hade säkert trevligt ändå, men inte kul att vara sjuk.

Efter att jag diskat och plockat ihop mina saker åkte jag till Tierp för att pappa tjatat om att han har bensin hemma som är tänkt att hamna i min bils bensintank. Nu har jag nästan full tank med bensin. Dock dröjer det tills jag behöver använda bilen, men bensin är alltid bra att ha. Såklart. När jag hade varit i Tierp så åkte jag tillbaka till huset för att ta in hästarna och när Scarlette hade ätit upp sin havre och betfor så tog jag ut henne på åkern för att longera henne. Det gick bra idag, hon var duktig. Hon börjar förstå det här med longering nu. När hon kom in så fick hon sitt hösilage också. Då hade Totte och Zeppolin redan ätit upp, man skulle kunna säga att Zeppolin helt odiskret kastade längtansfyllda blickar mot Scarlette. Eller snarare hennes hösilage. När Scarlette stod med huvudet utanför boxen och tuggade så sträckte sig Zeppolin så mycket hon kunde åt det hållet för att se om hon kanske kunde norpa åt sig lite hösilage. Det misslyckades. Zeppolin är ett matvrak. :)

Direkt när jag loggade in på msn så skrev Hanna att hon tycker att jag kan ta och åka till Borlänge och ta med mig en soffa hem. En säng också om jag inte missuppfattade det hon skrev om det. Efter en stund sa hon att annars kan vi väl åka dit och glo på utsikten om inte annat och ta hem möblerna. Jomenvisstsörrö. Heidi som bara kört med ett hästsläp (utan häst i, jag höll på att vänja mig vid att dra släp) tre gånger i max 1,5 mil sammanlagt, ska ta och koppla på ett släp och köra ända dit? Det tar (minst) två timmar enkel väg - utan släp. Å andra sidan (som Hanna sa) så finns det alltid "Hämta här lämna där" eller vad det nu heter. Men alltså.. Nää.

Jag sjöng hela vägen hem till Uppsala. Mp3-spelare + Heidi = sant. Det lät dock inte så bra nej, jag är alldeles för trött för att kunna åstadkomma vettig sång. Det kan jag i och för sig inte skylla på i vanliga fall, men nu kan jag det. Men det är ju det som är det bästa med att skråla i bilen - ingen hör hur illa det låter.

När jag körde kom jag att tänka på att det var länge sedan jag tänkte "tänk om jag skulle ratta till vänster" när jag möter lastbilar. Det är bra det. Trots att jag vet att jag aldrig skulle göra det, så känns det ändå skönt att det inte ens dyker upp sådana där dryga tankar nuförtiden.

Tänkte på en massa annat också. En del saker fick det att pirra i hela kroppen på mig och en del andra saker kändes som knivhugg i magen. Behöver jag ens nämna vilka tankar jag gillade mest...

Undrar om det är något bra på tv ikväll. Klockan är snart nio, så något borde det väl sändas som jag tycker om?

Kom hit och kryp ner under mitt täcke med mig.

Inga kommentarer: