2005-09-25

tom.

Nyss var jag tvungen att ta på mig strumpor. Jag var iskall om fötterna. Som vanligt.

Sådär. Nu har jag skvätt kallvatten i ansiktet också eller åtminstone kring ögonen. Jag har varit vaken flera timmar, men ändå ser det ut som om jag nyss klivit upp. Svullen och jag ser nyvaken ut. Jag har för länge sedan konstaterat att mitt högra alltid är värst. Om jag spärrar upp ögonen så är högra ögat "mindre" än det vänstra, det spärras inte upp lika mycket. Mitt högra öga dummar sig. Hur som helst, jag är ändå mest nöjd med mina ögon av alla kroppsdelar. Jag gillar dem.

Dagens främsta mål är att rensa diskbänken på disk. Det ser förjävligt ut. Less på det.

Fint väder ute idag. Jag kanske ska gå ut och gå en sväng? Mina benhinnor säger dock motsatsen. Jag har gått så mycket de senaste dagarna att mina benhinnor satt sig på tvären och säger att det räcker. Ta det lugnt. Vem är jag att säga emot? Precis. Jag tar en lugn dag idag. Helt enkelt. Förutom diskandet förstås.

Imorgon ska jag ner på stan. Ska sätta in pengar på mitt konto, köpa nytt p-tillstånd, hämta ut medicin och jag ska förbi Kicks för att använda mitt presentkort/min värdecheck på 25:- som jag har fått från dem. Jag ska köpa balsam, mitt hår behöver verkligen det. Jag har balsam hemma, men inget bra. Måste ha något som gör att håret verkligen blir lättare att borsta igenom. Som det är nu så går det sådär med den saken. Sliter på håret om inte annat, så något måste göras. Eller så köper jag inpackning. Vore inte helt fel. Jo, så blir det nog.

Mina fingrar är svullna också. Det går ner snart det också. Min kropp har inte fattat än att jag är vaken och har varit det länge nu. Den beter sig som om jag vore nyvaken, men det är jag inte.

Grannen är hemma hör jag. Han spelar musik.

Måste göra något åt den livsfarliga mattan i hallen. Den glider åt alla håll så fort man kliver på den. Inte så bra när det kommer folk och om jag glömmer att säga att de ska vara försiktiga. Hanna svor till exempel över mattan när hon var här, jag glömde säga att den halkar runt och hon höll på att slå ihjäl sig. Inte bra. Måste köpa sådana där saker man kan lägga under så glider den inte omkring.

Jag längtar till julen av en enda anledning just nu. För att jag får en dammsugare i julklapp. Jag vet att jag får det och jag behöver verkligen en. Sopkvast och sopskyffel duger, men när man har långt hår som jag har så är det hårstrån överallt och det behövs en dammsugare till att få bort allt sådant. Helt enkelt. Mitt hem ser förövrigt rätt städad ut just nu. Inga saker som ligger på hög på golvet, plockade undan det mesta igår. Sängen är i och för sig obäddad och diskbänken ser förjävlig ut, men i övrigt är det städat. Brabra.

Nu ska jag göra annat.

Inga kommentarer: