Lite bråttom.
Den här natten har inte varit trevlig. Att vakna vid fyra och inse att man slocknar alldeles knasigt i sängen är inte bra. Stel i kroppen och så lade jag kuddarna där de ska vara (det vill säga i huvudändan, inte i en hög i fotändan med täcket under dessutom..) och lade mig så som man ska och inte i fosterställning åt fel håll i sängen. Fosterställning är kanske fel beskrivning, men benen uppdragna och ihopkrupen. Sedan vaknade jag halv sju och var rejält svettig. Jag sov i bara trosor och med påslakanet. Klev upp för att torka av mig med hushållspapper (ja, så illa var det) och då blev det kallt på min hud såklart. Stora svettfläckar på mitt lakan och det tog emot att lägga sig och sova där igen. Jag bredde ut påslakanet på sängen och tog på mig pyjamasbyxor och t-shirt (för jo, det var ju kallt då efter att jag klivit upp) och lade mig helt enkelt och sov på det sättet. Utan något över mig. Det funkade. Dock vaknade jag ytterligare en eller två gånger innan jag klev upp. Irriterande.
Har tagit en dusch och jag har slitit bort en fästing från baksidan av mitt vänstra lår. Jag tittade noga igår att jag inte hade någon fästing på mig, men tydligen så hade jag det ändå. Inte konstigt med tanke på att jag klampar omkring i HÖGT gräs med hundarna. Genom ormbunksbuskar och gud vet vad. Hur som helst klarar jag inte av att ta på fästingar, bara tanken får mig att rysa och få en klump i magen. Men idag var det så att jag kände (utan att ta på låret alltså) att det var något där och jag satte dit mina fingrar och drog rätt ut bara. Så snabbt att jag inte hann tänka på vad det var. Jag chansade helt enkelt. Det knäppte till och jodå, en sprattlande fästing var det jag lade på mitt skrivbord. Den spolade jag ner i toaletten. HATAR fästingar. Nu har jag en knöl där (svullen) och det gör ont. Speciellt när jag sitter ner. Jättekul, verkligen.
Nu ska jag sluta klaga och klä på mig fort som fan och åka iväg till hundarna. Är väl hemma igen runt tre eller något sådant. Jag har ont i kroppen fortfarande och värre lär det bli efter dagens promenader i skogen.
Och idag har biljetterna till Depeche Mode släppts också. Fanjävlaskit. Som om jag kommer att ha tid att försöka få tag i två biljetter. Nej, skulle inte tro det. Äh, de kommer väl till Sverige fler gånger.. Hoppas jag. För jag vill verkligen se dem någongång. Live. Inte bara höra musiken strömma ut ur mina högtalare.
På med kläder och iväg. Nu.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar