2005-09-09

En skugga

Det som är Heidi, är idag mest en skugga, om ens det. Något man ser rätt igenom iallafall. Ett hål, en vålnad, en.. ingenting.

Inatt drömde jag att jag flyttade. Inte om flera månader, utan snart. Jag bodde i en konstig lägenhet. Sedan drömde jag att jag skulle åka till Finland och hälsa på min mormor en vecka - ensam. Innan dess var jag, mamma och pappa utomlands någonstans och badade. Jag hade en kamera som jag tappade i vattnet och just där var det givetvis djupt så det var inte lätt att få upp den till ytan igen. Pappa dök iallafall ner och plockade upp den. Jag tänkte "jaha, då var bilderna förstörda. Igen.". Jag låg naken och solade, helt naken. Dock klädde jag på mig och var sedan plötsligt i Stockholm och därefter skulle jag som sagt åka till Finland. Sedan vaknade jag.

Drömde en del annat också, som jag inte tänker skriva om här.

Idag är det dags att åka till hästarna och katterna. Jag väntar tills posten har kommit, hoppas på att avin för min kursbok kommer med posten idag så att jag kan hämta ut den på vägen när jag åker. För att kunna läsa i den i helgen. Inga "nöjesböcker" ska med, bara skolböcker. Det behövs.

Pernilla hann inte rida igår så jag fick gärna röra på hästarna idag också. Alltså motionera Scarlette och Zeppolin. Då blir det väl så att jag i sådana fall longerar både Scarlette och Zeppolin. Eller så longerar jag Scarlette och rider ut en sväng på Zeppolin. Bara skritt. Totte ska jag longera oavsett vad, det är bestämt sedan tidigare. Nåja, får väl se hur jag gör. Fullt upp kommer jag att ha i vilket fall som helst.

Fint väder idag. Solsken ute, men inte inne. Persiennerna är öppna, lägenheten är ljus. Men det är ändå ett mörker som omger mig. Men det mörka molntäcket spricker förmodligen upp senare, kan inte tänka mig annat.

Äh, jag ska väl ta och ringa ett samtal nu. Nu när jag kom på det före tolv för en gångs skull. Lika bra att få det gjort så behöver jag inte tänka mer på det sedan. Dock kan jag ändå inte posta något än. Det får vänta.

Nu tystnar jag.

Inga kommentarer: