Skrivklåda.
Idag har jag haft ett stort behov av att skriva, tror att det här är mitt nioende eller tionde inlägg idag. Jag kan inte rå för det, ibland behöver jag skriva av mig om allt och ingenting. En massa nonsens och svammel. Det behovet har jag alltid haft. Jag tycker om att skriva, som om det går att missa..
Blåmärken på båda knäna. Det gör ont. Dessutom har jag lite ont i låren efter diverse övningar.
Jag vill kramas. Jag vill verkligen kramas. Jag behöver kramas.
Och nu har jag stirrat på skärmen i en kvart utan att skriva ett ord. Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har känt mig nere sedan jag klev upp imorse. Drömde onödiga jobbiga drömmar, vaknade och kände att jag helst inte ville existera, fick veta att jag blev underkänd på tentan och ljudet försvann när jag höll på och grejade. Det har inte varit en överdrivet bra dag nej. Men man måste få ha sådana dagar också. För en vecka sedan mådde jag toppen, jag var oförskämt glad och självförtroendet var på topp. Nu är jag visserligen nere, men snygg är jag. Jo, jag ser bra ut idag helt enkelt. Synd att insidan inte matchar utsidan idag bara.
Imorgon är en ny dag, kanske en bättre dag - kanske en sämre, enda jag vet är att det är en ny dag och jag har saker att göra då. Jag ska upp senast åtta och jag ska till läkaren, biblioteket, apoteket och jag ska börja skriva på mitt PM om dinosaurier. Det där med PM har diskuterats fram och tillbaka sedan jag gick i gymnasiet. Att det egentligen inte heter ett PM utan en PM. Det låter dock bättre att säga "ett". Till och med svenskaläraren i gymnasiet sa så, även om hon var en av dem som tog upp det där om vad det egentligen heter. Jag har då aldrig hört någon säga "en PM". Ett PM men en promemoria. Saksamma, jag kan lika gärna inbilla mig att det egentligen ska vara "en" och inte "ett". Vet iallafall att det diskuterats en hel del, senast förra våren på lärarprogrammet. Då fick vi skriva en hel del sådana.. Istället för "vanliga" tentor. Var inte överdrivet roligt.
Fyra och en halv månad. Om ens det. Låter långt fram i tiden, men samtidigt nära. Snart september, oktober, november, december och sedan är det januari. Början på ett nytt år. Mitt tjugoandra år. Tiden går fort.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar