Jomenvisst.
Visst har jag pluggat idag, men inte så mycket som jag borde. Än är dagen inte slut, givetvis inte. Nu blir det dock tv en timme och sedan kan jag plugga i en timme eller två och därefter ge upp för idag. Nåja, jag har redan sett det där avsnittet av Nanny så jag tittar bort mot teven lite då och då bara.
Lyssnar på Iron Maiden.
Jag är konstant svullen under ögonen och lite mörk. Det är inte roligt.. Inte ett dugg roligt. Det irriterar mig.
Och nu plötsligt spred sig en välbekant varm känsla i kroppen och mina mungipor letade sig uppåt. Bara sådär, jag njuter av det. Att jag kan känna sådär, en liten tanke kan göra underverk med mig. Ord som är som balsam för min själ, ord som gör att jag känner lugn och värme, ord som får mig att känna mig speciell.
Det går framåt med mitt pluggande. Sakta men säkert dock. Jag har åtminstone börjat och jag hoppas jag får in rätta flytet snart, det kan ta några dagar. Jag försöker läsa mer om dagarna, men det går inte alltid så bra. Idag funkade inte internet på hela eftermiddagen (vilket var bra antar jag), men jag pluggade inte intensivare för det. Jag vet att jag kommer att få in rätta flytet snart, som gör att det känns relativt ojobbigt att plugga. Men jag måste låta det ta den tid det tar, för om jag börjar pressa mig själv och tvinga mig till att läsa timme efter timme så kommer det sluta som det gjorde flera gånger förut. Det tar tvärstopp och jag får ångest och då kan jag definitivt inte plugga. Jag har lärt mig att lyssna på mina egna signaler, för mitt eget bästa. Helt enkelt.
Den där enorma mängden med disk i diskhon borde jag ta tag i, det får bli imorgon. Imorgon ska jag också ta hand om min kropp, måste raka mig lite här och var på kroppen och sådana saker. Känner mig rätt ovårdad för tillfället, jag har inte orkat brytt mig helt enkelt. Imorgon ska jag fixa till det eller något åt det hållet. Inte idag.
Jag ska ta och äta en tomat (jo, jag har ätit middag - krögarpytt, men jag är sugen på en tomat nu) och titta på tv. Sedan försöka läsa lite mer till tentan. Tur att det inte är något bra på tv mellan åtta och nio tex.. Eller bara för att jag säger sådär så lär jag väl hitta något program att titta på ändå. Vore typiskt. Ska försöka att låta bli.
Någon dag denna vecka måste jag pallra mig hem till mitt ex Anders och hämta mitt frysblock ur hans frys, frysblocket till min glassmaskin alltså. Då kan jag göra glass någon dag, hemmagjord glass är gott! Dessutom måste jag släpa hit några av mina kursböcker som ligger kvar i bokhyllan där. Alla orkar jag inte ta på en gång (en av dem väger runt 3,5 kilo och så är det två till som väger runt två kilo per styck skulle jag tro), jag har dessutom julpynt och mina vitvingsglas där som jag vill ha hem hit. Men äh, jag orkar aldrig pallra mig dit (oj, hela 500m kanske..). Denna vecka ska jag, någon dag eller kväll blir det väl eftersom han jobbar. Jaja, det visar sig. Har inte bråttom att få hem de där sakerna, men någongång måste jag få hit dem.
*gäspar*
Nej nu ska jag ta och äta den där tomaten och titta på tv.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar