Hälften kvar.
Sådär, nu har jag tagit mig igenom kapitlet om musklerna. Jag tar en paus nu och därefter hugger jag in på kapitlet om cirkulationssystemet. Vissa av sidorna kan jag bara skumma igenom lite lätt medan andra måste läsas ordentligt. Jag vet vad det är jag är dålig på och vad som kommer på varenda tenta, baroreceptorreflexen kommer alltid med på de där tentorna. Bara att nöta in så att jag skulle kunna rabbla fakta om den baklänges.
Åt krögarpytt med ett ägg till lunch. Givetvis ledde detta till illamående, jag har insett att det inte riktigt spelar någon roll vad jag äter för det mesta har den effekten på mig. Har sådana här perioder ibland, då jag mår illa av det mesta och tanken på vissa maträtter. Sedan kan jag ha perioder då det mesta är gott och få saker får mig att må illa. Jag är en sådan där konstig typ att om jag äter något som jag egentligen inte tycker om så leder det automatiskt till illamående. Mycket därför jag sällan provar på nya maträtter när jag äter ute på restaurang, känner inte för att sitta och peta i maten och må illa av det som ligger på tallriken. På hemmaplan kan jag prova på nytt, vilket jag dock sällan gör just hemma i och för sig utan det blir hos andra människor som bjuder mig på något som jag aldrig ätit förut. Som tonfisksåsen Lisa bjöd på ett tag sedan, aldrig ätit något liknande och den var god. Ett stort plus i kanten. ;)
Om en vecka, denna tid, befinner jag mig på ett CT-lab (labb?) på Akademiska sjukhuset. Jag ska ta igen min missade praktikdag då. Lisa ska också ta igen en dag då, så jag blir inte ensam på lunchen och så vidare. Hon ska dock inte vara på samma ställe som jag utan någon annanstans. Kommer att kännas konstigt att vara där på röntgenavdelningen en dag. Om jag inte minns fel så var det i slutet av januari och början av februari som vi var där och hade våran praktik. Men jag tror nog att jag minns hur man hämtar in patienter från väntrummet, hur man förbereder en undersökning (med nytt papper som skydd på britsen/sängen/vad den nu kallas osv) och hur man frågar efter namn och personnummer och lite sådant där.. ;)
Har diskat lite, medan maten stekte sig själv på spisen eller något åt det hållet. Visserligen diskade jag "bara" fyra tallrikar, "mixerbunken" och lite bestick - det är ändå en start. Det är mer än hälften kvar än. *suck*
Ser ut att vara fint väder ute nu, inte alls mycket moln och solen skiner, det blåser en del men äh.. Ändå fint.
Nu sinade mitt lager av ord.. Därmed skriver jag inte mer här och nu.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar